مشاور استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: در 10 ماهه سال جاری یک هزار و 607 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده و 730 کیلوگرم از مواد مخدری که قابل استحصال دارویی نبود امحا شدند.
کد خبر: ۳۷۹۷۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 18 February 2017
  محمد علی نصرتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت 17 هزار و 457 نفر قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر و معتاد متجاهر در استان دستگیر شده است.
وی با اشاره به اینکه سه هزار و 825 مرحله عملیات پلیس در راستای مبارزه با مواد مخدر در استان انجام گرفته است، ادامه داد: 34باند قاچاق تهیه و توزیع مواد مخدر در استان متلاشی شده است.
نصرتی با بیان اینکه در سال 1392 در استان 15 کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی شیشه شناسایی و متلاشی شده بود، اظهار کرد: فعالیت این کارگاه ها یکی از نگرانی های جدی مسئولان استانی بود.
وی اضافه کرد: با اقدام خوب عوامل مقابله و اطلاع رسانی وسیع در خصوص مخاطرات این مواد در جامعه خوشبختانه در سال جاری هیچ کارگاه تولیدی شیشه در استان شناسایی نشده که نشان از عدم فعالیت این کارگاه ها در استان است.
مشاور استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: 830 نقطه از مناطق آلوده استان از طریق عوامل انتظامی پاکسازی شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی در سال گذشته به عنوان استان بدون معتاد متجاهر در کشور معرفی شده است تداوم این موضوع یکی از اولویت های مهم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است.
نصرتی با بیان اینکه اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر از راهبردهای این ستاد است، گفت: محیط های خانواده، آموزشی، کارگاهی و محله های آلوده شهری و روستایی از جمله محیط های است که برنامه های ویژه پیشگیری توسط ستاد در نظر گرفته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار