به گزارش تابناک تبریز، موشک دی اف 3 جزو موشک های استراتژیک طبقه بندی می گردد.
کد خبر: ۳۸۳۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹ 23 February 2017
به گزارش تابناک تبریز، موشک دی اف 3 جزو موشک های استراتژیک طبقه بندی می گردد.
 
اولین موشک ها از این نوع در سال1988 به عربستان سعودی تحویل داده شد و دقیقا مشخص نیست چه تعداد از این موشکها در اختیار عربستان قرار گرفته است . در مورد تعداد موشکهای تحویلی منابع آمار متفاوتی را ذکر کرده اند. از 30 فروند موشک و 9 لانچر (سکوی شلیک) تا 120 موشک و 12 لانچر . که با توجه به تاسیسات شناسایی شده برآورد دوم صحیح تر است.
 
یرد موشک دی اف -3 حدود2500 کیلومتر است که این برد در گونه - E تا 2800 کیلومتر افزایش یافت . البته بعضا برد مفید  این موشک ها را تا 3300 کیلومتر نیز ارزابی نموده اند.
حداکثر برد موشک با محموله کاهش یافته در حدود4000 کیلومتر است و برای در امان ماندن از از پدافندهای ضد موشک قادر به پرواز در پروفیل زاویه ی فرود تا 1550 کیلومتر است .
 
مجموعه سامانه های DF-3 متحرک جاده ای هستند اما از سایتهای آماده شده پرتاب استفاده میکنند که امکان پخش شدن آنها از پادگان را میدهد. زمان لازم برای آماده سازی و سوختگیری موشک حدود2 ساعت است و پیشران سوخت مایع قابل ذخیره به موشک امکان میدهد تا به حال آماده باش برای شلیک ظرف مدت کوتاهی باقی بماند. موشک بر روی یک سکوی مدور به قطر تقریبی 100 متر برپا میشود.
 
ماجرای خرید موشک ها
در سال 1987 امیر بندر بن سلطان از چین دیدار کرد. منابع اسراییلی در سال های بعد فاش ساختند که در جریان این دیدار بود که امیر بندر بن سلطان موفق  به عقد قرارداد خرید60فروند از این نوع این موشک ها شد(عربستان در سال 1988هم 36موشک بالستیک2 CSS-  را هم از چین خریداری کرد که افشای آن باعث فشار آمریکا بر عربستان گردید که منجر به  امضای الحاقیه NPT توسط عربستان  شد).
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :