رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اعلام کرد: این استان به لحاظ میزان تسهیلات پرداختی رفع موانع تولید به واحدهای تولیدی و صنعتی رتبه نهم را در میان استان های کشور دارد.
کد خبر: ۳۸۳۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶ 25 February 2017
  حسین نجاتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون تسهیلاتی به میزان سه هزار و 651 میلیارد ریال برای 520 واحد متقاضی پرداخت شده که با تزریق این تسهیلات اشتغال 12 هزار و 178 نفر در استان تثبیت شده است.
وی ، تعداد طرح های معرفی شده به بانک های عامل استان برای دریافت تسهیلات فوق را یکهزار و 342 طرح عنوان و اظهار کرد: این تعداد از میان سه هزار و 579 واحد ثبت نام شده، با بررسی تمامی جوانب امر و شرایط واحدهای متقاضی انتخاب شده است.
نجاتی مجموع اعتبارات آذربایجان شرقی برای رفع موانع تولید را شش هزار و 870 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مبلغ درخواستی واحدهای متقاضی و ثبت نام شده در سایت بهین یاب افزون بر 106 هزار میلیارد ریال بوده است.
وی ، بانک های ملی، صادرات، کشاورزی، سپه، ملت و صنعت و معدن را جزو بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید اعلام کرد که بیشترین میزان پرداختی ها را داشته اند.
نجاتی ادامه داد: بانک های رفاه کارگران، تجارت، توسعه تعاون، شهر، توسعه صادرات، اقتصاد نوین و سینا نیز در رده های آخر میزان تسهیلات ارایه شده به واحدهای صنعتی و تولیدی استان را داشته اند.
وی با اشاره به تسهیلات پرداختی کمیته رفع موانع تولید آذربایجان شرقی به واحدهای منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس، گفت: در این زمینه نیز مبلغ 68 میلیارد ریال برای 9 واحد صنعتی و تولیدی این منطقه پرداخت شده است.
نجاتی ، متوسط تسهیلات پرداختی به ازای هر واحد در آذربایجان شرقی در بخش کشاورزی را سه میلیارد و 332 میلیون ریال و برای بخش صنعت را 9 میلیارد و 439 میلیون ریال اعلام کرد.
وی اضافه کرد: علاوه بر تسهیلات فوق، بانک های آذربایجان شرقی اعتباری معادل دو هزار و 162 میلیارد ریال برای تعداد 471 واحد تولیدی به صورت مستقیم تسهیلات ارایه کرده اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی رتبه این استان در تعداد پرداختی و بودجه اختصاصی رفع موانع تولید را به ترتیب ششم و چهارم در میان استان های مختلف کشور اعلام کرد.
در آذربایجان شرقی حدود 7600 واحد صنعتی تولیدی کوچک و بزرگ با حدود 600 هزار نفر مشغول به فعالیت است. این استان از لحاظ تعداد کارگاه های صنعتی، چهارمین قطب صنعتی کشور محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :