در نشست مشترک هیات‌های اقتصادی دو استان آذربایجان شرقی و سیلیزیای جنوبی؛
در نشست مشترک هیات‌های اقتصادی استان‌های آذربایجان شرقی و سیلیزیای جنوبی که در چهارمین روز از سفر هیات اقتصادی استان به لهستان برگزار شد، زمینه‌های همکاری و توسعه مراودات اقتصادی و تجاری بین این دو استان مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۳۸۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶ 25 February 2017
به گزارش تابناک تبریز،سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه استخراج و فرآوری معادن، توسعه مبادلات تجاری، تسهیل فعالیت بخش خصوصی دو استان برای همکاری‌های مشترک و صادرات متقابل محصولات تولیدی دو استان از جمله محورهای گفت‌وگوی هیات‌های اقتصادی استان‌های آذربایجان شرقی و سیلیزیای جنوبی بود.

استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به به وجود یک درصد از ذخایر مس دنیا در این استان، گفت: سالانه 300 هزار تن کنسانتره مس از مجتمع مس سونگون صادر می‌شود.

دکتر اسماعیل جبارزاده با اعلام این که آماده همکاری با طرف‌های خارجی در زمینه فرآوری کنسانتره و ایجاد صنایع پایین‌دستی مس به‌خصوص تولید مس کاتدی هستیم، گفت: یکی از طرح‌های دیگر جهت همکاری می‌تواند طرح نفلین‌سینیت یا همان طرح تولید آلومینا باشد.

وی، تولید فرآورده‌های غذایی، محصولات گلخانه‌ای و شیرینی و شکلات را از زمینه‌های مناسب دیگر برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین آذربایجان شرقی و سیلیزیای جنوبی ذکر کرد و گفت: با توجه به این که تبریز یکی از تولیدکنندگان عمده شیرینی و شکلات در ایران و صادرکننده به حدود ۳۰ کشور جهان است، سرمایه‌گذاران ما می‌توانند در این حوزه در سیلیزیای جنوبی سرمایه‌گذاری کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما علاقه‌مندیم بخش عمده همکاری‌ها از طریق بخش خصوصی انجام شود و ما به عنوان مسوولان دولتی فقط زیرساخت‌ها را آماده کنیم.

استاندار سیلیزیای جنوبی هم در این نشست با اعلام آمادگی نسبت به همکاری در زمینه توسعه صنعت مس در آذربایجان شرقی، گفت: استان سلیزیای جنوبی چهارمین تولیدکننده مس در دنیاست و ظرفیت‌های لازم برای همکاری‌های دوجانبه در این حوزه وجود دارد.

سزاری پشبیلسکی افزود: همکاری‌های دو استان شروع شده و دو طرف پتانسیل‌های فراوانی برای همکاری و شراکت تجاری دارند و این همکاری‌ها باید روز به روز پیشرفت کند.

وی با بیان این که در جنگ جهانی، مردم ایران به مردم لهستان کمک کردند و میزبان خوبی برای آنها بودند، گفت: ما هیچ وقت خوبی‌های ایرانیان را فراموش نمی‌کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار