وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال‌های اخیر حدود هزار و 200 طرح مشترک میان وزارتخانه‌های علوم و دفاع با موضوع تولیدات و فناوری‌ها صنایع دفاعی و نظامی اجرا شده است.
کد خبر: ۳۸۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰ 25 February 2017
به گزارش تابناک : محمد فرهادی در جمع خبرنگاران در حاشیه امضا تفاهم نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی میان وزارتخانه های علوم و دفاع افزود: بخش عمده ای از این طرح ها به اتمام رسیده و برخی دیگر نیز در دست اجراست.

وی گفت: در جلسه امروز مقرر شد دبیرخانه ای برای پیگیری اولویت‌های تحقیقاتی با موضوع دفاعی و نظامی ایجاد شود و همچنین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های همکار نیز مشخص شود تا همکاری‌ها در مرزهای دانش ارتقاء یابد.

فرهادی افزود: همچنین باید نیازهای آینده در زمینه موضوعات دفاعی و نظامی شناسایی شود و کارها با اولویت بندی و ساماندهی ادامه پیدا کند.  

تفاهمنامه توسعه همکاری های آموزشی، پژوهشی و فناوری میان وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را محمد فرهادی و سردار حسین دهقان امضا کردند.

براساس این تفاهم نامه دو طرف در خصوص توسعه کسب و کار دانش بنیان، اجرای سفارشات پژوهشی در مرزهای دانش و سازگار با ظرفیت های تحقیقاتی دانشگاه ها در مقطع تحصیلات تکمیلی، همکاری خواهند کرد.


منبع : صدا و سیما
برچسب ها: تابناک ، استانها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار