کد خبر: ۳۸۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 05 March 2017
برای مصاحبه با رییس پلیس راهور استان به ساختمان شهرک آزمایش می رویم. سرهنگ میکائیلی با گشاده رویی تمام پذیرای ما می شود . دغدغه ترافیک و همچنین سایر مسائل مربوط به حوزه راهنمایی و رانندگی با توجه به گستردگی زندگی مدرن و نیز ترویج استفاده از اسباب نقلیه موتوری سبب ساز این مصاحبه بوده است . نقش مهمی که نهادهای مسئول در خصوص بهبود شرایط حمل و نقل در استان مبنای سئوالاتی است که از ایشان پرسیده شده است که نقطه نظرات رییس پلیس راهور استان را در زیر می خوانید:
 شهرداری چقدر رسالت خود را درحوزه ترافیک انجام داده است؟
درجهت بهبود مشکلات ترافیکی در استان و بالاخص شهر تبریز اقدامات خوبی انجام شده است ولی کافی نیست،مسئولیت اجرایی ترافیک با راهنمایی رانندگی است و باهمکاری نیروهای انتظامی مدیریت می شود.
در این راستا اهداف تعیین شده درجهت کاهش تصادفات محقق شده است و سازمان های زیربط کارهای مناسبی دراین خصوص انجام داده اند و تلاش شهرداری نیز قابل تقدیر است.

نقش شهروندان درترافیک وحل آن را چگونه می‌بینید؟

باید با فرهنگ سازی قانونمندی در میان خانواده ها نهادینه شود، درشهر تبریز بیشترین تصادفات فوتی عابر پیاده است، اکثرتصادف ها درنزدیکی پل عابرپیاده به وقوع می انجامد؛برای راحتی عابرین باید پل های عابرمکانیزه شود تاهمه ی افراد برای عبور ازخیابان راغب به استفاده از پل باشند.

زیرساخت های حمل ونقل عمومی در تبریز چقدر مهیاست؟

تعداد قابل توجهی دروبین کنترل سرعت وکنترل چراغ قرمزنصب شده است ولی باید تعداد دیگری نیز ازدوربین ها برای کنترل دقیق تراضافه شود.

مردم درصورتی ترغیب می شوند ازحمل ونقل عمومی استفاده کنند که کمیت وکیفیت ناوگان حمل ونقل عمومی مناسب باشد،مردم دقیقا نمی دانند چه مدتی باید در ایستگاه منتظر اوتوبوس باشند؛بی آرتی استاندارد های لازم ترافیکی راندارد ،عابرین پیاده به راحتی وکم توجهی داخل محدوده بی آرتی تردد می‌کنند وباید فرهنگ سازی شود.
1500تاکسی فرسوده خارج شده است ولی هم چنان4هزار تاکسی فرسوده درشهر تردد می کنند، هر تاکسی فرسوده به اندازه 10 تاکسی نو آلایندگی ایجاد می‌کند.

علت ترافیک سنگین در برخی از نقاط شهر تبریزچیست؟

تبریز به عنوان کلانشهر یک میلیون هشتصد هزارنفری جزء پرتردد ترین شهرهای کشور است،جمعیت روزانه تبریز از تعداد دومیلیون و دویست هزارنفر تجاوز می‌کند؛بیش از950هزار خودرو و145هزار موتورسیکلت درتبریز شماره گذاری شده است،به تناسب افزایش تعداد وسایط نقیله موتوری امکانات کنترلی پلیس نیز باید افزایش یابد.
 
متاسفانه آموزشگاه ها،بانک ها و موسسات معمولا درحریم تقاطع ها واقع شده اند و مشکلات ترافیکی رابه وجود می آورند ، درصورت اتمام کامل ساختمان بهاران درتقاطع گلگشت حدفاصل چهارابرسان وبیمارستان شیخ الریس،ازنظرترافیکی شیخ الریس دیگری رارقم خواهد زد، در تقاطع گلباد درمحدوده خیابان آزادی دو مجتمع درحال احداث هستند که اگر واحد های پزشکی تکمیل شوند ترافیک منتهی به آبرسان سخت تر می شود.
 
 پاستورجدید به 17شهریور دوم تبدیل شده است، لزوم ایجاد شهرک سلامت
 
درطول سال های گذشته ضوابط وشرایط نامناسب، غیرصحیح مشاغل درنقاط مختلف شهر را سبب شده است؛مجتمع های زیادی ازقبیل: برج بلور، اطلس، شهر، اشکان ،ستاره باران وبسیاری ازمجتمع های پزشکی بدون ضوابط کنترل ترافیکی ایجادشده است؛ پاستور جدید نیز به 17شهریوردوم تبدیل شده است وباید شهرک سلامتی در حومه شهر ایجاد شود و مطب پزشکان منتقل شود،مرزداران و یا مایان می‌تواند مکان خوبی برای شهرک سلامت باشد.

مشاغل دیگری مانندنمایشگاه های اتومبیل،آهن فروشی ها ومبل فروشی ها ،گمرگ تبریز،مراکز تعمیر و فروش قطعات خودروهای سنگین نیز باید ازهسته مرکزی شهرخارج شوند.
در ورودی شهر تبریز ازسمت تراکتورسازی همه روزه  ترافیک سنگین حاکم است و باید کمربندی سهندزودتر تمام شود.
 
به چه علتی علیرغم اعلام استاندار طرح ترافیک تبریز عملی نشد؟

طرح ترافیکی از سال 84شروع شده است ولی باید برای اجرای درست این طرح زیرساخت ها فراهم شود، تمامی ورودی وخروجی های محدوده طرح به دوربین های ثبت تخلف تجهیز شود وبازار تبریز نیز ساماندهی شود.

انتظار اینکه هسته ی مرکزی وتمامی ورودی و خروجی های شهر به سبک سنتی وصرفا به وسیله ماموران راهنمایی رانندگی کنترل شود انتظار غیرمنطقی است.
 
طرح زوج و فرد منسوخ شده است
 
طرح زوج وفرد یک طرح منسوخ دردنیا است واین حرکت رغبت افراد به استفاده از خودروهای فرسوده را افزایش می دهند ومردم برای اینکه بتوانند با خودروی خودبیرون بروند به جای یک ماشین نو همان هزینه رادر دو یا چندماشین مدل پایین خریداری می کنند.

اولویت 2018، ترافیک

اگر شهر را برای 2018آماده می کنیم باید حل مشکلات ترافیکی را در الویت توجه خود قراردهیم، مسافرانی که وارد شهر می شوند اولین چیزی که می‌بینند ترافیک ونوع عبور ومرور وسایل موتوری است.


پدیرفتن رشوه ازمامورین راهنمایی و رانندگی را در برخی موارد قبول دارید ؟

چنین موضوعی درراهنمایی رانندگی استان صحت نداردو درجهت سلامت اداره پرسنل کارکنان حرکت های خوبی ازقیبل برگزاری کلاس ها انجام شده است.
 
فرهنگ سازی درکنار اعمال قانون
به همکاران توضیح داده شده است که فرهنگ سازی درکنار اعمال قانون نتیجه می دهند،همان طوری که تصادف زاییده تخلف است هرتخلفی باید بارعایت ادب وخوش رویی اعمال قانون شود.

رانندگانی که قوانین را رعایت می کنند با افرادی که قوانین رانقض می کنند باید تفاوت گذاشته شود وضمنا فرهنگ رانندگی بهتر شده است.

سخنی باشهرداری

متاسفانه برخی از مردم استان مصالح ساختمانی را در محل عبور و مرور مردم قرار می‌دهند وعابرین لاجرم برای عبور وارد سواره رو می‌شوند،دکه ها و تابلوها باید ساماندهی شوند؛سازمان تبلیغات شهرداری باید تعداد بنرها راکاهش دهد.

برای آینده شهر اولین ها،شهرداری و سازمان های مسئول  پارکینگ را درپروانه واحداث ساختمان ها درالویت خود قراردهند و ازراهنمایی رانندگی استعلام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار