رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«انتقاد عارف ار برخوردهای اخیر با فعالان رسانه‌ای»،«کاندیداهای در سایه چه کسانی هستند؟»،«نامه محمود صادقی به فرمانده کل سپاه»،«رشد اقتصادی 9 ماهه بدون نفت معادل 1.9 درصد»... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۹۶۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶ 18 March 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

انتقاد عارف ار برخوردهای اخیر با فعالان رسانه‌ای

سال 1396 را با دو انتخابات سرنوشت‌ساز آغاز خواهیم کرد که می‌طلبد فضای بانشاط سیاسی با حضور همه سلایق در کشور حکمفرما شود. متأسفانه برخی برخوردهای اخیر با فعالان رسانه‌ای، کشور را به مسیر امنیتی‌شدن پیش می‌برد که به هیچ وجه با منافع ملی سازگار نیست، بویژه که در آستانه عید نوروز انتظار می‌رود حتی کسانی که در حبس هستند نیز حداقل با اتخاذ تدابیری در کنار خانواده‌های خود باشند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


اسباب کشی در ایام عید ممنوع شد

سردار محمد شرفی ظهار کرد:‌ برابر رویه سال‌های گذشته امسال نیز هرگونه اسباب‌کشی بدون مجوز پلیس در ایام نوروز ممنوع بوده و در صورت رویت حتما با آن برخورد خواهد شد. رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه این محدودیت از روز یکشنبه 29 اسفندماه آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ این ممنوعیت تا روز یکشنبه 13 فروردین ماه 96 ادامه خواهد داشت. وی درباره اینکه چطور می‌توان نسبت به دریافت مجوز اسباب کشی اقدام کرد، گفت:‌ اگر فردی بخواهد در هر نقطه از کشور در این ایام اسباب کشی کند باید به کلانتری مراجعه و نسبت به دریافت مجوز کتبی با ارائه مدارک شناسایی معتبر اقدام کند، در صورتی که افراد هنگام حمل اسباب، فاقد این مجوز باشند، اقدام‌شان غیرمجاز بوده و ضمن توقیف خودرو با متخلفان نیز برخورد می‌شود. شرفی اضافه کرد:‌ گشتی‌ها و ایستگاه‌های پلیس در سراسر کشور در ایام نوروز امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


یک شهروند خودروی خود را در اعتراض به خدمات پس از فروش آتش زد

ظهر امروز شنبه 28 اسفند و درآخرین روزهای سال یکی از شهروندان دهلران با آتش زدن خودروی خود به استقبال نوروز رفت. این شهروند دهلرانی که دلیل این اقدام خود را ارائه نکردن سرویس دهی و پاسخ ندادن مناسب نمایندگی ایران خودرو در دهلران عنوان کرده در اقدامی اعتراض آمیز خودروی دنا خود را درمقابل این نمایندگی به آتش کشید. مدیر نمایندگی 2505 دهلران در ادامه افزود: مشتری با مراجعه حضوری به این دفتر ، ضمن باطل کردن دستور تهیه قطعه امداد ویژه از سیستم ، ماشین خود را با رضایت تحویل گرفت و به بیرون از نمایندگی برد که در ادامه هر تصمیمی برای خودروی خود گرفته به این نمایندگی ارتباطی ندارد و این حادثه بیرون از محوطه کارگاهی و دفتر نمایندگی بوده است. پس از حضور آتش نشانی در محل ، حریق در این خودرو به وسیله آتش نشانی شهرداری دهلران مهار شد و به پارکینگ منتقل شد. باشگاه خبر نگاران این خبر را منتشر کرد.


وعده جدید تیم بقایی: بازگرداندن خواننده های لس آنجلسی

تبليغات تيم احمدى نژاد براى بقايى با وعده بازگرداندن خوانندگان لس آنجلسى آغاز شده است. عبدالرضا داوری از نزدیکان محمود احمدی نژاد و حمید بقایی در صفحه تویتر خود نوشت: امیدوارم در دولت دوازدهم زمینه باازگشت و فعالیت هنرمندانی که دل در گرو ایران و ایرانی دارند فراهم شود.

وعده جدید تیم بقایی: بازگرداندن خواننده های لس آنجلسی!/ توصیه محسن رضایی به نامزدهای ریاست جمهوری/ واکنش معاون روحانی به وعده افزایش یارانه/ اعتراف وزیر نفت احمدی‌نژاد به گم شدن دکل نفتی/ هفت سین پیشگیری از اضافه وزن و چاقی

کاندیداهای در سایه چه کسانی هستند؟

علی صوفی وزیر دولت اصلاحات در گفت و گو با نامه نیوز گفت: هیأت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری با آقای روحانی ملاقات کرد و نظرش را درباره کاندیدای در سایه گفت، اول آقای روحانی این گزینه را مثبت ارزیابی نمی کرد اما وقتی توضیح دادند که ورود این کاندیداها با هماهنگی خود آقای روحانی خواهد بود و در عرض او قرار نخواهند گرفت ضمن آنکه در مناظره ها کمک می دهند؛ آقای روحانی گفتند بررسی می کند. وی ادامه داد: از تصمیم نهایی شورای عالی سیاستگذاری تا جایی که اطلاع دارم این است که به آقای روحانی نظرش را گفت و تا الان نشنیدم که از این سیاست عدول کرده باشند. صوفی افزود:کواکبیان و هاشمی‌طبا، کاندیداهای در سایه هستند.


هیچ جایگزینی برای روحانی نمی‌شناسیم

فاطمه سعیدی ، عضو هیات رئیسه فراکسیون امید گفت: روحانی تنها کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان است جریان اصلاحات با تمام توان و استفاده از ظرفیت های اجتماعی خود به حمایت از آقای روحانی خواهد پرداخت. ما از طرق مختلف پیگیر وضعیت بازداشت شدگان هستیم و امیدواریم با مجموعه رایزنی های صورت گرفته این فعالان که عمدتا جوان هستند تا پیش از آغاز سال نو آزاد شوند. ایرنا این خبر را منتشر کرد.


قاسم سلیمانی با هواپیمای اختصاصی به سفر می‌روند؟

آیا مقام های عالی رتبه سپاه با پرواز اختصاصی به سفر می روند و یا مثل همه مردم، با پروازهای عمومی به ماموریت و سفر می روند؟ جواب مشاور فعلی سرلشکر جعفری و معاون سابق سپاه به این سوال خواندنی است.حمیدرضا مقدم فر مشاور فرمانده کل سپاه با خنده در این خصوص می گوید: ما برای گرفتن بلیط عمومی هم گاهی اوقات ساعتها سرگردان می شویم تا سروقت به ماموریت برسیم.وی ادامه داد: همه فرماندهان عالی رتبه سپاه از جمله فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی قدس سپاه با پرواز های عمومی و در میان مردم سفر می کنند و این یک اتفاق معمول در سپاه است.


امام خمینی چگونه با نوه‌هایشان رفتار می‌کردند؟

جماران خاطره‌ای از لیلا بروجردی، نوه امام خمینی را درباره نحوه برخورد امام با نوه‌هایش را منتشر کرده است.در این خاطره نگاری آمده است؛رابطه ما با آقا، رابطه نوه و پدربزرگی نبود، رابطه ای دوستانه و رفاقتی بود که از آن آرامش می گرفتیم.وقتی پیش آقا بودیم، حالت امام و پدربزرگ را کنار می گذاشتیم و آنقدر فضا دوستانه و صمیمی بود و آنقدر احساس راحتی پیش ایشان داشتیم که به آرامش می رسیدیم. هر چه در آن زمان اتفاق می افتاد همه صمیمیت بود و دوستی و هر حرفی هم بینمان رد و بدل می شد، همین خاصیت را داشت و آقا طوری با ما صحبت می کردند که بوی نصیحت بزرگتری نمی داد و وقتی با خود خلوت می کردی و منطقی به آن فکر می کردی، راه را می دیدی که امام پیش پایمان گذاشته بودند.


واکنش معاون روحانی به وعده افزایش یارانه

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: هر گونه افزایش پرداخت یارانه باید با مجوز مجلس باشد یعنی نامزدها نمی‌توانند مستقل از نگاه مجلس به طرح بحث بپردازند.حسینعلی امیری در گفتگو با خبرآنلاین درباره طرح وعده افزایش 3 تا 5 برابری یارانه نقدی از طرف برخی کاندیداهای ریاست جمهوری سال 96 گفت: هر گونه پرداخت باید به موجب قانون باید باشد هر نامزدی بگوید فلان رقم را به عنوان یارانه به مردم پرداخت خواهد کرد باید دارای حکم قانونی باشد.وی افزود: کسانی که وعده افزایش یارانه نقدی به مردم می دهند معلوم نیست مجلس شورای اسلامی با وعده های آنها موافقت کند و این مسئله تبدیل به یک قانون الزام آور شود.معاون پارلمانی رئیس جمهور یادآور شد: مقتضی عقل، مصلحت، سیاست و درایت آن است که هر نامزدی متناسب با منابع و وضعیت درآمدی و هزینه ای کشور قول دهد، از تأمین اعتبارات لازم برای اجرای آن قول و وعده اطمینان حاصل کند.وی ادامه داد: توجه به این نکته هم حائز اهمیت است که اگر پیش از اجرا وعده ای نیاز به قانونگذاری و اخذ مجوز مجلس دارد نامزدها نمی‌توانند مستقل از نگاه مجلس به طرح بحث بپردازند. در مجموع هر گونه افزایش پرداخت یارانه باید با مجوز مجلس باشد یعنی مصوب قوه مقننه شود.


نامه محمود صادقی به فرمانده کل سپاه

یک نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نسبت به برخی حوادث روزهای اخیر ازجمله بازداشت چند نفر از مدیران کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلب ابراز نگرانی کرد.


اعتراف وزیر نفت احمدی‌نژاد به گم شدن دکل نفتی

موضوع گم شدن دکل نفتی در دولت دهم همواره توسط دولتمردان احمدی نژاد تکذیب می شد تا اینکه سرانجام رستم قاسمی به این اتفاق اعتراف کرد. وی در شبکه افق در باره دکل گمشده گفت: این دکل متعلق به شرکتی بود که بنیاد تعاون ناجا و شرکت تاسیسات دریایی سهام‌دار آن بوده‌اند. این شرکت توسط واسطه‌ها و دلال‌ها دکل را خریداری می‌کند چرا که مستقیم به ما نمی فروختند و این وسط هم تخلف واسطه‌ها و هم بدهی شرکت باعث شد آن اتفاق برای دکل بیفتد.


رشد اقتصادی 9 ماهه بدون نفت معادل 1.9 درصد

ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی در باره چشم انداز اقتصاد ایران نوشت: درحالی سال 1395 را به پایان می‌بریم که نشانه‌هایی روشن و امیدبخش از آینده اقتصاد ایران درحال پدیدار شدن است. رشد اقتصادی بدون نفت از منفی 1.5 درصد در فصل اول سال 1395 به ترتیب به 2.8 و 4.6 درصد در فصول دوم و سوم سال جاری افزایش یافته است و در مجموع رشد اقتصادی نه ماهه (بدون نفت) سال جاری نسبت به دوره مشابه سال 1394 معادل 1.9 درصد بوده است.


توصیه محسن رضایی به نامزدهای ریاست جمهوری

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه توئیتر خود نوشت کسی که درجمع انتخاب شد به صحنه بیاید، کسی که انتخاب نشد به کمک منتخب بشتابد.رضایی همچنین تاکید کرد: امیدوارم نیروهای انقلاب ظرفیت جدیدی از تصمیم گیری جمعی را از خود نشان دهند.


نظر روحانی درباره نامزد در سایه اصلاح طلبان

افشین حبیب‌زاده عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره فعالیت‌های این شورا همزمان با شروع ثبت‌نام‌ها، گفت: احزاب مختلفی که عضو شورای عالی سیاست‌گذاری هستند از افرادی که احساس می‌شود دارای شرایط و شاخص‌های لازم هستند، دعوت به ثبت‌نام می‌کنند. عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره معرفی یک گزینه کنار روحانی برای انتخابات ۹۶ گفت: تا جایی که اطلاع دارم، روحانی موافق این موضوع نیست.


هفت سین پیشگیری از اضافه وزن و چاقی

مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: به منظور پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در ایام تعطیلات نوروزی رعایت هفت، سین الزامی استبه گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، نسرین علیزاده افزود: طی این ایام سبزیجات باید در روز مصرف شود، سرعت غذا خوردن کم شود، سنگک و نان‌های سبوس دار مصرف شود، ساعت تماشای تلویزیون و کامپیوتر حداکثر به دو ساعت محدود شود، سلامتی با تحرک بدنی یک ساعت در روز تضمین گردد، سرخ کردنی ها، فست فودها و نوشیدنی های شیرین حذف شود و سیب و میوه حتما در برنامه روزانه گنجانده شود.وی با تاکید بر پرهیز از زیاده روی در مصرف تنقلات عید، تصریح کرد: اگر در روز به چند مهمانی مختلف می روید، سعی کنید تعادل را حفظ کنید، مثلا اگر جایی آجیل خوردید جای دیگر شیرینی کوچک بخورید.وی افزود: فراموش نکنید که گزینه بهتری هم وجود دارد مثل میوه و خوردن میوه هم سلامت را تضمین می کند و جلوی اشتها را می گیرد و هم کالری کمتری به بدن وارد می کند


مخالفت علم الهدی با گسترش مجتمع‌های تفریحی آبی در مشهد

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد علم‌الهدی بعدازظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی اظهار داشت: در زمینه شورای فرهنگ عمومی نیاز به فعالیت کارگروه‌های مختلف دیده می‌شود و باید در نظر داشت که برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در این زمینه به تنهایی کافی نیست.وی با تأکید بر اینکه مدیران باید خود را به اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی ملزم بدانند، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان نباید در مورد اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان اغماض شود. نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: توسعه و گسترش مجتمع‌های تفریحی هویت شهر امام رضا (ع) را زیر سؤال برده و تحت تأثیر قرار می‌دهد.


توصیه اردوغان به شهروندان ترکیه در اروپا

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه ترک‌های مقیم اروپا را فراخواند تعداد بیشتری فرزند به دنیا بیاورند. به گزارش دویچه وله، او در سخنرانی انتخاباتی خود در اسکی‌شهر، واقع در غرب ترکیه خطاب به ترک‌های مقیم اروپا گفت: «صاحب پنج بچه شوید، نه سه تا. شما آینده اروپایید.» او از آن‌ها خواست تا فرزندانشان را به بهترین مدارس بفرستند، با خانواده‌های خود در بهترین محلات سکنی گزینند، بهترین اتومبیل‌ها را سوار شوند و در بهترین خانه‌ها زندگی کنند.اردوغان این دستورالعمل را "بهترین پاسخ" به "بی‌ادبی" و "دشمنی"‌ایکه ظاهرا ترک‌ها با آن در اروپا مواجه شده‌اند خواند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار