شاید اکنون وظیفه رئیس دولت باشد که اندکی از شتاب دولتش در افتادن در چنین بازی هایی بکاهد. رئیس جمهور خود نیک می داند که هدف از پیگیری چنین طرح تبلیغاتی چیست؛ چه از طرف احمدی نژاد باشد و چه از طرف مشاور او!
کد خبر: ۳۹۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 25 March 2017
محمود احمدی نژاد عادت کرده که یک نمایش تبلیغاتی را چندین بار تکرار کند؛ او از فردای اعلام کاندیداتوری اسفندیار رحیم مشایی دست او را گرفت و به مناطق عملیاتی جنوب برد تا نداشته هایش را آنجا فریاد بزند! امسال نیز دست بقایی را گرفته و به همان جا برده؛ همان جایی که به این دو تعلق ندارد؛ اما آنان در جستجوی هویت، از هر چه هست ابزار می سازند؛ حتی از شهادت؛ از شهید و از جبهه ها!

به گزارش «تابناک»، در نمایش امسال احمدی نژاد البته با همراهی بقایی، حاشیه ها رنگ بیشتری به خود گرفت؛ جایی که محمود احمدی نژاد با تمسخر و حتی شکلک درآوردن برای خنداندن مردم در بحث یارانه ها، ظاهرا به رئیس دولت یازدهم حملاتی کرد. او با شکلک درآوردن و تمسخر، جملات دو پهلویی را به کار برد تا برخی از مشاوران روحانی در این میان، فرصت را غنیمت شمرند و به استناد سخنان وی هجمه ای را به رهبر انقلاب شروع کنند.

در ویدیویی که از سخنان احمدی نژاد در نمایش جنوب منتشر شده، وی این جملات را بر زبان می آورد؛

«97درصد مردم جمع شدن چیزی رو میخان او میگه نه چیز بدی است اقتصاد را خراب می کنه. (عدم اقبال مردم به انصراف از یارانه ها) میشه بگی؛ میشه یه دلیل بیاری که تو بهتر از همه می فهمی؛ بالاخره همه تون جمع شدید، بسیج شدید، هجوم کردید همه طرفه که به ملت بگید این کار بده انجام نده؛ نود و هفت درصد ملت رفت نوشت باید انجام بشود بازم میگید نه خیر ! (عدم اقبال مردم به انصراف از یارانه ها)شما کی هستید میشه بگید از کجا تشریف آوردید این اختیار رو کی بهتون داده غیر از اینه که ملت داده؟ نخیر آقا ما بهتر می فهمیم ملت نمی فهمد!آقا ملت انقلاب کرد که دیگه از این آدما نبینه.... آقا ذلیل ترین انسان ها کسی است که فک می کنه نسبت به مردم عزت داره».

جملاتی که هر چند بخشی از نمایش تبلیغاتی احمدی نژاد علیه روحانی است و اهمیت چندانی هم ندارد، اما فرصت طلبی حسام الدین آشنا، مشاور حسن روحانی و تلاش وی برای القای این نظر که مخاطبان سخنان احمدی نژاد در نمایش جنوب، رهبری انقلاب بوده، نکته ای است که نباید به آسانی از مقابل آن گذشت.

حسام الدین آشنا، مشاور روحانی طبیعتا می دانست که احمدی نژاد با شکلک و تمسخر، در بحث انصراف از یارانه ها صحبت می کرد؛ برنامه ای که دولت روحانی دنبال کرد و قریب به اتفاق مردم، به انصراف از دریافت یارانه نه گفتند! احمدی نژاد به روشنی این برنامه را و احتمالا روحیه غیر مردمی مدیران ارشد دولت یازدهم را مسخره می کند و اگر بنا بود، پاسخی به اظهارات وی داده شود، طبیعتا باید از این جنبه به او پاسخ داده می شد؛ اما یک مقام ارشد دولتی که دائم در بیان، مدح رهبر انقلاب را می کنند، به جای پاسخگویی به تمسخرهای احمدی نژاد، می کوشد که توپ را به زمین رهبری انقلاب بیندازد و انتقاد از دولت را به انتقاد از رهبری نظام تبدیل کند. بدین منظور وی در صفحه توئیترش نظر سنجی برگزار می کند که: به نظر شما، مخاطب سخنان احمدی نژاد چه کسی بود؟ رئیس جمهور، رهبری و یا اصولگرایان؟ طبیعتا گزینه رهبری هم رأی می آورد تا آقای مشاور همزمان هم رهبری انقلاب را به چالش بکشاند و هم تیر خلاص را بر احمدی نژاد بزند!

آقای آشنا که در زمان دولت اصلاحات در دانشگاه امام صادق(ع) گاهی در لباس طلبگی و گاهی در لباس غیر طلبگی در محضر آیت الله مهدوی کنی بود، به خوبی به یاد دارد که در دوران اصلاحات مشاوران آن دولت، به شدتی که وی اکنون درصدد است ناکارآمدی های دولت و انتقادها به آن را متوجه رهبری نظام بکنند، چنین کاری را نمی کردند. همه اینها در شرایطی است که سخنان احمدی نژاد در انتقاد به برنامه یارانه ای و روحیه مدیران دولت صراحت دارد.

حال فرض کنیم که مخاطب انتقادات احمدی نژاد صراحتا رهبری نظام بود و شک و شبهه ای هم در این میان نبود، آیا یکی از مقامات ارشد دولت، باید این چنین خطی را تقویت و تبلیغ می کرد؟ دولتی که بر زبان و بیان مدام از رهبری نظام می گوید، برای تبرئه خود از ناکارآمدی، خط تبلیغی علیه رهبری انقلاب را دنبال می کند؟ اگر واقعا مقامات این دولت معتقدند که احمدی نژاد برای رسیدن به قدرت هر کاری می کند، آیا باید در زمین او و علیه نظام بازی کنند؟

شاید اکنون وظیفه رئیس دولت باشد که اندکی از شتاب دولتش در افتادن در چنین بازی هایی بکاهد. رئیس جمهور خود نیک می داند که هدف از پیگیری چنین طرح تبلیغاتی چیست! چه از طرف احمدی نژاد باشد و چه از طرف مشاور او!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار