مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: روستای تاریخی کندوان در شهرستان اسکو رکورددار تعداد بازدید کننده از جاذبه‌های گردشگری استان از ابتدای امسال تاکنون بوده است.
کد خبر: ۳۹۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲ 26 March 2017
مرتضی آبدار با اشاره به اینکه طی شش روز اخیر 25 هزار نفر گردشگر از روستای کندوان بازدید کرده‌اند، افزود: این روستای تاریخی که از روستاهای هدف گردشگری آذربایجان به شمار می‌رود، به دلیل معماری خاص شهرت جهانی دارد و به همین دلیل به یکی از مقاصد گردشگری ایرانی‌ها و اتباع خارجی تبدیل شده و همه ساله میزبان گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور است.

وی اظهار کرد: کندوان از روستاهای بخش مرکزی شهرستان اسکو است و در فهرست آثار ملی ثبت شده و یکی از سه روستای صخره‌ای جهان محسوب می‌شود که جاری بودن زندگی مردم به شیوه سنتی در این محل از ویژگی های خاص این روستای صخره‌ای نسبت به دو روستای مشابه خود در خارج از کشور است.

آبدار با اشاره به استقبال مردم برای گذران اوقات در ایام نوروز از روستای تاریخی کندوان، از این مجموعه تاریخی و گردشگری به عنوان پربازدیدترین روستای هدف گردشگری در استان نام برد.

وی افزود: روستاهای تاریخی "اشتبین" و "نوجه مهر" در شهرستان جلفا نیز بعد از کندوان بیشترین آمار بازدید را در هفته نخست نوروز 96 به خود اختصاص داده‌اند.

آبدار، وجود آب معدنی گوارا، خانه‌های منحصر به فرد و کله قندی در میان صخره ها، دره‌های سرسبز و خرم، آب و هوای مطبوع و لبنیات و عسل را از جاذبه های گردشگری کندوان اعلام کرد.

وی، هتل صخره ای کندوان را از دیگر جذابیت های کندوان برای گردشگران دانست که در تمام فصول سال آماده پذیرایی از گردشگران، داخل کران - صخره- در فضایی سنتی می باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :