حرکت انقلابی جمنا همان پاسخ مهم به ندای بینانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای وحدت نیروهای ارزشی و انقلابی بود.
کد خبر: ۴۰۲۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸ 04 April 2017
این اقدام مهم سیاسی در تراز عمل انقلابی محسوب میگردد و جای خالی آن در تمام انتخابات مهم قبلی دیده میشد.
 
به هر ترتیب عقلانیت سیاسی انقلابی در بین نیروهای ارزشی امری لازم و مبارک است. اگر همین عقلانیت سیاسی در سال88 بوجود می آمد یقینا انتخاب اصولگرایان غیر از کسی میشد که تمام برگهای بازی انقلابیون را به ابزاری برای  قدرت طلبی قرار دهد.
 
اگر به منویات رهبری عمیق و با دقت بنگریم مشاهده میکنیم که مقطع بارز  تبلور انقلابی گری در زمان دوران دفاع مقدس بوده است.  مدلی که اکنون جمنا آنرا با تاسی از مطالبات رهبری برای اداره کشور دنبال می کند همان روشی است که محسن رضایی در آن مقطع با بکارگیری ان توانست آن رویداد مهم را مديریت نماید.
 
عقلانیت استراتژیک در کنار حفظ و استفاده از ارزشهای اصیل انقلاب اسلامی و نیز تاسی بر آموزه های لایزال دینی همان عناصری بودند که این مرد بزرگ با استفاده از انها توانست آن حماسه بزرگ را به کام ملت ایران شیرین نماید و در تاريخ اين سرزمين با نام آقا محسن جاودانه بماند.
 

امروز نیازمند حرکت انقلابی هستیم، حرکتى با معناى واقعى خودباورى واتکا به پتانسيل داخلى و قشر عظيم جوان تحصيل کرده بدون تعصبات حزبى و سياسى و این نمی شود الا با بازگشت به همان شیوه های مدیریتی. البته ذکر این نکته نیز لازم است که هر فردی که شعار انقلابیگری و مدیریت انقلاب داد را نمی توان برای این کار بزگ انتخاب نمود. چه بس افرادی که با شعارهای انقلابی بر سر کار آمدند اما خروجی کارشان زاویه بزرگی با نظام و انقلاب برجای گذاشت.
 
مدیری از عهده این اقدام بزرگ بر می آید که از تجربه کافی برای این کار بهره مند باشد و این همان نکته ای است که همه نگاه ها را معطوف به محسن رضایی می نماید.
اگر دیروز مهم ترین مساله کشور ما جنگ و دفاع بود آن مدیریت انقلابی توانست صحنه را به نفع ایران اسلامی برگرداند. بعد از جنگ محسن رضایی با تیزبینی خود سراغ علم اقتصاد رفت. چه اینکه او می دانست فردا به این ابزار مهم نیازمند خواهيم بود.
 
همچنانکه رهبری بارها فرمودند امروز بزرگترین مساله ما اقتصاد است و این ابزار استراتژیک تبدیل به پاشنه آشیل این نظام مقدس شده است . این موضوع اهمیت اعتماد به محسن رضایی را دو چندان می کند .او آشنا به علم اقتصاد است و مدل های اقتصادی وی مانند فدرالیسم اقتصادی یکی از بهترین ظرفیت ها برای تبلور گفتمان اقتصاد مقاومتی است.
 
از این روی آرزوی هر ایرانی منصفی این است که میدان اقتصاد کشور بدست افراد متعهدی چون آقا محسن  که هم سابقه مدیریت ارزشی وانقلابی دارد و  هم مسلح به سلاح علم اقتصاد است سپرده شود تا کشور عزیز ما ایران در این شرایط حساس منطقه به دور از نگاه سياست زده و حزبى و با تمام پتانسيل موجود  با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و پویای خود سکان دار تحولات بزرگ منطقه ای و جهانی باشد.
 
 
حمید منجم/فعال دانشجویی  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :