کد خبر: ۴۰۸۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵ 15 April 2017
به گزارش تابناک تبریز، استاندار آذربایجان‌شرقی در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه با روحیه همدلی وصمیمت می توان به خدمت بیشتری به مردم ارائه کرد ،افزود ،نمونه ای از این همدلی وهمکاری در24ساعت گذشته کمک رسانی به سیل زدگان مشهود است.

وی تاکید کرد :اگر پیش بینی هواشناسی در 48ساعت گذشته نبود خسارت این سیل چندین برابر می شد.

جبارزاده از همه ی افرادی که در کنترل این بحران نقش داشتند تقدیر و تشکر کرد وگفت ،ازساعات اولیه این حادثه ستاد بحران آماده باش بود و از هلال احمر ،راهداری ، آب منطقه ای ،شرکت گاز ،اورژانس ،نیروی انتظامی ،ارتش و سپاه عاشورا تشکر می کنیم .

وی تصریح کرد، موضوع را به صورت جدی پیگیری کردیم و با بخشداران عجب شیر نیز مرتب درتماس بودیم.

وی در ادمه از بیمقدار ،پزشکیان وسعیدی نیز بابت پیگیری های انجام شده تشکر کرد.

جبارزاده ابراز کرد ،با تقدیر از خبرنگاران تاکید کرد؛ خبررسانی این اتفاق از دقایق اول با رعایت انصاف و اخلاق حرفه ای پابه پای اعضای ستاد بحران انجام گرفت.

جبارزاده درباره پیگیری هیات دولت و شخص رئیس جمهور تصریح کرد که رئیس جمهوری درتماس تلفنی با این جانب تاکید کردند موضوع پیگیری شدند و جهانگیری اولین فردی بود ازتهران برای بررسی اوضاع سیل تماس گرفت.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به خسارت های ایجاد شده در سیل تشریح کرد :
95 روستا قطع برقی داشتند که وصل شده است وخسارت مالی درقسمت برق استان 500 میلیون تومان است ؛همچنین 500میلیون تومان به تجهیزات گازی استان خسارت وارد شده است.

وی اضافه کرد،تاکنون جسد ۳۰ تن از مفقودان سیل شناسایی و تشخیص هویت شدند .
 
اسماعیل نجاررئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این جلسه  افزود: برای تعمیر خانه های آسیب دیده به ترتیب 20و30 میلیون تومان برای خانه های روستایی و شهری آسیب دیده درسیل وام 4درصد پرداخت می شود. وی اضافه کرد 50 میلیون ریال نیز وام تعمیرات برای جابجایی این خانه ها از سوی دولت اختصاص می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :