رییس سازمان مدیریت بحران‌ کشور:
معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران گفت: هر اندازه که دستگاه های اجرایی خسارتهای وارده به زیر ساخت ها را برآورد کنند به دولت منعکس می شود تا در اولین فرصت در دولت مصوب شود و قطعا تامین اعتبار انجام خواهد شد.
کد خبر: ۴۰۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱ 16 April 2017
اسماعیل نجار در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران آذربایجان شرقی، افزود: همه نیروهای امدادرسان و مسلح در کنار سایر دستگاه های خدمت رسان با تمام توان برای امدادرسانی به حادثه دیدگان پای کار بودند.

وی بااشاره به برآورد های خساراتی که در این جلسه اراده شد، ادامه داد: براساس آسیب هایی که به منازل مسکونی و روستایی وارد شده و برابر دستورالعمل ها و مقرارتی که وجود دارد برای اماکن روستایی تخریب شده 200 میلیون ریال تسهیلات کم بهره با نرخ چهار درصد ارائه می شود.

نجار گفت: همچنین 50 میلیون ریال کمک بلاعوض توسط دولت که بنیاد مسکن متولی آن است، نیز به مالکان هر یک از واحدها پرداخت می شود و تلاش می کنیم 20 میلیون ریال نیز اعتبار معیشتی برای همه کسانی که آسیب دیده اند پرداخت کنیم.

وی اضافه کرد: با تمام توان برای کمک به همه افرادی که آسیب دیده اند و افرادی که نیاز به جابجایی دارند، تلاش می کنیم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: برای هر یک از آسیب دیدگان منازل شهری نیز 300 میلیون ریال تسهیلات کم بهره و 60میلیون ریال کمک بلاعوض و از لحاظ معیشتی نیز دو 20 میلیون ریال کمک می شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر این برای کفن و دفن هر یک از جانباخته ها 20 میلیون ریال پرداخت می شود.

نجار گفت: در بخش کشاورزی و دامی قانونگذار دو راه حل را مشخص کرده که یکی صندوق توسعه بیمه کشاورزی و راه حل دوم استمهال وام افراد وام گیرنده برای سه سال است.

وی با بیان اینکه پاکسازی روستاها و مناطق آسیب دیده از زلزله در روحیه مردم اثر بخش است، افزود: موانع ناشی از وقوع سیل در منطقه باید سریع جمع شود و حالت عادی تر پیدا کند.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: باید لایهروبی رودخانه ها با قوت ادامه پیدا کند، زیرا اگر سیل دیگری با همین شدت و حدت رخ دهد خسارت کمتر از خسارت الان نخواهد بود.

وی از هلال احمر و سازمان های حمایتی درخواست کرد چند خانواری که واقعا همه چیزشان را ازدست داده اند، تحت حمایت بگیرند و تجهیزات زندگی را به آنها ارئه دهند واز هیچ کمکی به آنها دریغ نشود.

نجار با تاکید بر اینکه باید تشییع جنازه باشکوهی برای جانباختگان حادثه سیل در آذربایجان شرقی برگزار شود، گفت: خسارت مالی قابل جبران است ولی خسارت جانی قابل جبران نیست و باید تا جایی که از دست همه ما ساخته است برای کمک به کاهش آلام این مردم تلاش کنیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
چه شانسی آوردن دم انتخابات این مصیبت وارد شد اگه یه ماه اونورتر اتفاق می افتاد پشیزی اهمیت نمیدادن البته همین خبر هم بنظرم بیشتر تبلیغاتیه و در حد شعاره و در همین حد هم باقی می مونه.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :