به گزارش تابناک تبریز،بعد از استعفای دکتر میرزاده از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و حکم سرپرستی دکتر نوران، گمانه زنی ها برای ریاست این دانشگاه آغاز شده است.
کد خبر: ۴۱۳۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ 24 April 2017
به گزارش تابناک تبریز،بعد از استعفای دکتر میرزاده از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و  حکم سرپرستی دکتر نوران، گمانه زنی ها برای ریاست این دانشگاه آغاز شده است.

از دكتر فرهاد رهبر، رئيس اسبق سازمان مديريت و برنامه ريزي و رئيس اسبق دانشگاه تهران، دكتر سيد مرتضي سقائيان نژاد، رئيس اسبق دانشگاه اصفهان، رئيس اسبق دانشگاه صنعتي اصفهان، شهردار سابق اصفهان و شهردار فعلي قم , دكتر عليرضا مرندي، وزير اسبق بهداشت، نماينده سابق مردم تهران در مجلس شوراي اسلامی برای عهده دار شدن ریاست دانشگاه آزاد اسلامی یاد می شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
نصیری قیداری ، منادی و عباسپور گزینه های ریاست دانشگاه آزاد اسلامی ؟
پیام ملّت - دانشگاه آزاد اسلامی طی سالهای اخیر با کنار رفتن عبدالله جاسبی روزگار آرامی ندارد .فرهاد دانشجو بعد از جاسبی 18 ماه سکاندار این دانشگاه شد و با پیروزی حسن روحانی در انتخابات 92 با رای اعضای هیات امنا به ریاست آیت الله هاشمی فرهاد دانشجو کنار گذاشته شد و حمید میرزاده عضو هیات موسس و هیات امنا عهده دار این منصب دانشگاهی شد .
با رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی ، علی اکبر ولایتی با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی مسئولیت هیات موسس را عهده دار گردید . از اسفند 1395 زمزمه های برکناری حمید میرزاده به محافل خصوصی و عمومی کشیده شد و بعد از تعطیلات نوروزی و با تشدید اختلاف در میان اعضای هیات امنای دانشگاه و رسانه ای شده برخی مشکلات دانشگاه 4 نفر از اعضای 11 نفره هیات امنا درخواست برگزاری جلسه فوق العاده نمودند که خبر برکناری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به سرعت در رسانه ها درز کرد .
جلسه هیات امنای دانشگاه آزاداسلامی عصر روز یکشنبه 3 اردیبهشت با حضور 9 عضو برگزار شد که وزرای علوم و بهداشت به جهت حضور در هیات دولت جلسه را زودتر ترک کردند و 7 عضو باقی مانده در جلسه بعد از شنیدن توضیحات میرزاده از توضیحات وی قانع نشدند و رای به برکناری وی دادند و بدین ترتیب میرزاده هم دوره ناتمام مدیریت بعد از فرهاد دانشجو را در دانشگاه آزاد به یادگار گذاشت .
علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنای این دانشگاه در پی برکناری حمید میرزاده با صدور حکمی علی محمد نوریان دبیرکل هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان سرپرست موقت این دانشگاه منصوب کرد .
زمزمه های معرفی افراد جایگزین در محافل علمی و عمومی بعد از برکناری میرزاده برای تصدی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی به سرعت پیچید . علاوه بر علی محمد نوریان ، گزینه هایی مانند دکتر سعدالله نصیری قیداری استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی و نماینده وزیر علوم در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی ، معاون سابق وزیر علوم و دبیرکل فعلی ملی یونسکو ، علیرضا منادی سفیدان نماینده پیشین تبریز و عضو هیات امنای این دانشگاه در آذربایجان شرقی و علی عباسپور تهرانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات می باشند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :