یادداشت//عادل جعفر موحد
مهم ترین دیدار هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور بین دو تیم تراکتورسازی و استقلال تهران در حالی روز 5شنبه با پیروزی سرخ های تبریزی به پایان رسید که نکات حاشیه ای جذابی داشت.
کد خبر: ۴۱۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱ 25 April 2017
اصحاب رسانه استان که نقش بی بدیلی در پوشش و انعکاس رویدادهای ورزشی استان (و به ویژه فوتبال) دارند یکی از مظلوم ترین اقشار رسانه ای استان هستند که همیشه مورد کم لطفی قرار می گیرند.
خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران برای انجام رسالت کاری شان در این بازی همه گونه مورد اذیت قرار گرفتند! جاده ی مخصوص خبرنگاران به دلیل صدور کارت های بیشمار و تردد انواع خودروها )با کارت ترددهای اهدایی هیات فوتبال) دریافت کرده بودند، بسته شده بود و نیروهای انتظامی از تردد خبرنگاران ممانعت می کردند !
این در حالی است که به دستور کنفدراسیون آسیا، جاده فوق الذکر فقط برای عبور و مرور اهالی رسانه در نظر گرفته شده است ولی در عمل، خبرنگاران محروم از این جاده شدند و کار به جایی رسید که خبرنگاران از کوه و تپه و با جابجایی موانع بتونی چند صد کیلویی (و شاید هم چند تنی!) خودشان را به ورزشگاه رساندند!
البته این پایان کار نبود و به دلیل پر شدن ظرفیت پارکینگ خبرنگاران از خودروهای متفرقه، اصحاب رسانه مجبور شدند از درب ورودی پارکینگ (حدود یک کیلومتر) با رها کردن خودروهایشان، پای پیاده (همراه با تجهیزات سنگین فیلمبرداری و عکاسی) خود را به ورزشگاه برسانند.
حال این پرسش مطرح می شود که چرا هیات فوتبال استان (مسئول برگزاری مسابقات) مثل نقل و نبات برای همه دوستان و آشنایان (و سایر منسوبین!) کارت تردد صادر می کند؟ مگر این جاده مخصوص خبرنگاران (و عوامل اجرایی مسابقات) نیست؟
چرا این ازدحام فقط در بازی های تراکتور با دردانه های پایتخت و بازی های مهم و آسیایی به وجود می آید؟
یکبار برای همیشه تکلیف خبرنگاران را روشن کنید. اگر نمی خواهید در ورزشگاه حضور پیدا کنند، صاف و پوست کنده بگویید. این همه اذیت خدا را خوش نمی آید.

اشتباه محاسباتی!
ورزشگاه یادگار امام (تبریز) 72هزار نفر گنجایش دارد ولی گاهی تعداد تماشاگرانی که در بازی ها حاضر می شوند و از بلندگو اعلام می شود، دود از سرمان بلند می کند!
برای مثال:
در همین بازی سکوهای طبقه اول به صورت کامل (به جز بخش کوچکی از ضلع شمالی) پر شده بود و حتی رو پله ها هم جایی برای سوزن انداختن نبود ولی تعدادی که از بلندگو اعلام شد، چهل و پنج هزار نفر بود!
در حالی که ظرفیت طبقه اول کمی بیش از 62هزار نفر است!
حال پیدا کنید که این 15 هزار نفر چه جوری وارد شده اند که بلیط نگرفته اند؟ یا بلیط گرفته اند و از شمارش افتاده اند؟
بهرحال 15 هزار ضربدر 5هزار تومن رقم کمی نیست!
یاد مثل قدیمی "پیدا کنید پرتقال فروش را" افتادم!


مدیر رسانه یا مبصر بی اعصاب!
پس از پایان بازی و در جریان کنفرانس خبری، یکی از خبرنگاران به بازی نه چندان خوب تراکتور اشاره کرد و از سرمربی سرخ های آذربایجان در خصوص رضایتش از کیفیت بازی و این که بازی از بار فنی لازم دور بود پرسید و اشاره داشت که بازهم یک ضربه ایستگاهی (پرتاب اوت) منجی تیم شد.  
در حالی که قلعه نویی با لحن نه چندان دوستانه ای به پاسخگویی مشغول بود، مدیر رسانه ای باشگاه در اقدامی غیر حرفه ای و غیر اخلاقی با صدایی بلند گفت: سوال بعدی!
این رفتار دور از شان جناب قلیچ خانی توهینی دو سویه به سرمربی و خبرنگاران حاضر در کنفرانس بود.
باید مدیران باشگاه این بدیهی ترین اصل را به ایشان یادآور شوند که وی حق ندارد برخوردی هتاکانه، گستاخانه و پرخاشگرایانه با ارباب جراید داشته باشد.
البته خبرنگاران خویشتنداری به خرج دادند و کنفرانس را به پایان رساندند.
پس از پایان کنفرانس، اعتراض دسته چمعی خبرنگاران به مدیر رسانه ای باعث شد تا وی موضعی انفعالی گرفته و به هر طریقی خود را از مهلکه نجات دهد!
امید که توهین به اهالی رسانه، اپیدمی تر از الان نشود که واقعا غیرقابل تحمل خواهد بود.
 
عادل جعفر موحد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار