حجت الله میرزایی معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست مشترک نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان گفت امروز نرخ تورم به 7 درصد و رشد اقتصادی 11 درصد رسیده است .
کد خبر: ۴۱۵۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 29 April 2017
به گزارش سرویس اقتصادی تابناک تبریز، حجت الله میرزایی معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در نشست مشترک نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان گفت امروز نرخ تورم  به 7 درصد و رشد اقتصادی 11 درصد رسیده است .
 
او در حالی این آمار را اعلام می نماید که حتی خود معاون اول رییس جمهور نیز این ارقام را قبول ندارد. کارشناسان اقتصادی کل رشد اقتصادی کشور را با احتساب رشد درآمدهای نفتی بین 3 تا 6 درصد اعلام می کنند.
 
او همچنین ادعا نمود مثبت شدن تراز پرداخت‌های خارجی کشور و رفع موانع جذب سرمایه‌گذاری، مبادلات ارزی و صادرت از دستاوردهای مهم دولت کنونی است و این در حالی مطرح می شود که حتی خود رییس جمهور و رییس کل بانک مرکزی از کارشکنی های اخیر بانک های اروپایی در تعاملات ارزی با ایران به شدت گلایه نموده اند.
 
نکته دومی که وی در این جلسه مطرح نمود وضعیت اشتغال کارگران کارخانجات و مراکز تولیدی استان بود. وی اظهار داشت ؛ استان آذربایجان شرقی به عنوان یک استان صنعتی ممتاز، از حیث مسائل کارگری یکی از برترین استان‌ها بوده و حس تعامل بین کارگران و کارفرمایان در این استان مثال‌زدنی است. این در حالی است که همین ماه قبل باز هم شاهد تجمعات کارگری در بعضی از واحدهای تولیدی استان بوده ایم.

وی همچین در ادعایی قابل تامل تعداد بنگاه‌های تولیدی مشکل‌دار استان  را فقط  ده واحد عنوان نمود . امری که نه با مشاهدات میدانی و نه با آمار فعالین حوزه صنعتی استان هم خوانی ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :