ماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در جمع اعضای برخی نشریات دانشجویی ماجرای کسب تکلیف از مقام معظم رهبری برای کاندیداتوری حجت الاسلام رئیسی را مطرح کرد.
کد خبر: ۴۱۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۸ 30 April 2017
به گزارش تابناک تبریز  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی؛ آیت الله سید احمد علم الهدی عصر امروز در جمع اعضای برخی نشریات دانشجویی در خصوص چگونگی تصمیم حجت الاسلام رئیسی برای حضور در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم اظهار کرد: آقای رئیسی قصد کاندیدا شدن در انتخابات را نداشت و برای این موضوع خدمت رهبری نرفت و دستوری هم نگرفت.
وی افزود: آیت الله نوری همدانی در این خصوص خدمت رهبری رفتند و ایشان فرمودند من در این خصوص نه بصورت سلبی و نه بصورت ایجابی ورود نمی کنم و بعد از آن آیت الله نوری همدانی و بعضی دیگر از مراجع عظام تقلید و جمعی از علماء و نخبگان سیاسی به آقای رئیسی برای حضور در این رقابت اصرار کردند.
امام جمعه مشهد همچنین در واکنش به سوالی مبنی بر انتشار سخنان تند بعضی دانشجویان در دیدار اخیر وی با نخبگان دانشجویی در دانشگاه آزاد مشهد اظهار کرد: من بازخورد کلی جلسات دانشگاه ها را پیگیری می کنم و از این جلسه که در فضایی باز برگزار شد، بسیار راضی بودم.
وی ادامه داد: اینکه ما همیشه با افرادی روبرو شویم که ما را قبول دارند درست نیست و نیاز به جلساتی با چنین فضای باز که افراد آنچه در دل دارند بگویند بسیار زیاد است.
آیت الله علم الهدی اظهار کرد: قشر دانشجو معصومند چون به دنبال قدرت نیستند. نتیجه این گفتگوها این است که باورمندی دینی شان لطمه نمی خورد. حال شاید بنده و جریان فکری من را هم قبول نداشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: دو موضوع در مورد دانشجویان بسیار مهم است، استحکام زیربنای دین باوری آنها و منطق محکم و قوی برای حضور در عرصه های سیاسی و اجتماعی تا مستخدم جریان ها نشوند و این دو اگر حفظ شود دانشگاه پویایی خواهیم داشت.
ارتباط بنده بیشتر باید با جریانات دانشجویی باشد نه دانشگاه
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به برخی بد اخلاقی ها در دانشگاه در بدو ورود به مشهد بیان کرد: برخی جریانات خودی بخاطر ملاحظاتی که داشتند تا حدودی مانع حضور بنده در دانشگاه می شدند تا اینکه نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه وارد عمل شد. ارتباط بنده بیشتر باید با جریانات دانشجویی باشد نه خود دانشگاه.
وی در بخش دیگری  از سخنان خود افزود: حاشیه شهرها جریان آسیب پذیر حاصل از نابسامانی روستاها و شهرهاست و مشکل جدی آن بحث امنیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه مشهد با اشاره به نخستین مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری دوازدهم ابراز کرد: آنچه دیروز آقایان کاندیداها از حاشیه شهر و حاشیه نشینی گفتند نشان داد شناخت کافی از حاشیه نشینی ندارند چون مشکل اصلی در حاشیه شهر امنیت است.
وی ادامه داد: مسئله اول در حاشیه شهر امنیت و دوم بحث فرهنگی است، جریان ها و نهله های مختلف فکری در حاشیه شهر فعال شده اند و چون از اقوام مختلف هستند فرهنگ ثابتی در آنجا حاکم نیست، مشکل سوم بحث اقتصاد است چون نبود شغل و امکانات سبب می شود افراد به سمت قاچاق، بزهکاری و اعتیاد کشیده شوند.
آیت الله علم الهدی با انتقاد از ضعف عملکرد دولت های گذشته در خصوص حاشیه شهر مشهد گفت: دولت در بخش حاشیه شهر به اندازه یک ارزن به ما کمک نکرد و بیشترین کمک را شهرداری و سپاه انجام دادند.
پسندیده نیست که مشهد به کیش تبدیل شود
آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مشکلات شهر مشهد تاکید کرد: مهمترین مسئله در مشهد حفظ هویت امام رضا (ع) است، مقابله با ناهنجاری وظیفه روحانیت است و در مشهد برای ما آنچه اهمیت مضاعف دارد حفظ هویت امام رضا (ع) است چون اولین شهروند این شهر ایشان بوده اند و این شهر متعلق به ایشان است.
وی با انتقاد از رویکرد توسعه گردشگری در شهر مشهد گفت: پسندیده نیست که مشهد به جزیره کیش تبدیل شود که در وسط آن یک گنبد طلا است. و هر چه هویت این شهر را بهم بریزد و سبب شود جریانی بر زیارت فائق آید مثل مراکز تفریحی و تجاری و... درست نیست.
وی ابراز داشت: بنده با تفریح مردم مخالف نیستم اما با اینکه اینجا مرکز توسعه تفریحات در کشور و خارجی ها شناخته شود مخالفم. پس این تعبیر که من ضد تفریح و شادابی مردم هستم درست نیست. بنده می گویم شهر ما باید شهر زیارتی باشد و این شهر به هتل و مرکز خرید و تفریح نیازمند است اما در حاشیه زیارت، نه اینکه اینها اصل شود و زیارت حاشیه آن باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار