اولین نظرسنجی‌های بعد از مناظره
نخستین نظرسنجی‌های مراکز معتبر افکارسنجی پس از اولین مناظره(جمعه 8 اردیبهشت) نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری نشان می‌دهد که آرای حجت‌الاسلام روحانی به میزان قابل توجهی کاهش و آرای محمدباقر قالیباف و اسحاق جهانگیری افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۱۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹ 30 April 2017
نخستین نظرسنجی‌های مراکز معتبر افکارسنجی پس از اولین مناظره(جمعه 8 اردیبهشت) نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری نشان می‌دهد که آرای حجت‌الاسلام روحانی به میزان قابل توجهی کاهش و آرای محمدباقر قالیباف و اسحاق جهانگیری افزایش یافته است. این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد آرای روحانی پس از این مناظره کاهش داشته و به آرای محمدباقر قالیباف و اسحاق جهانگیری افزوده شده است. تعیین تکلیف‌شدن بخشی از آرای بلاتکلیف در نظرسنجی‌های پیشین از ویژگی‌های نظرسنجی‌های جدید بعد از مناظره است. بخشی از مردم در نظرسنجی‌های قبل، رای خود را به بعد از مشاهده مناظره‌های انتخاباتی موکول کرده بودند.

با این حال همچنان حجت‌الاسلام روحانی در صدر قرار دارد اما اختلاف او با حد نصاب 50 درصد لازم برای پیروزی در دور اول بسیار بیشتر از قبل شده است.محمدباقر قالیباف نیز با افزایش آرای منتج از مناظره روز جمعه، تاحد قابل توجهی به حجت‌الاسلام روحانی نزدیک شده است.

بنابراین بر اساس نظرسنجی مراکز معتبر، هم‌اینک حجت‌الاسلام روحانی و محمدباقر قالیباف دارای بیشترین آرا بوده و در صدر هستند؛ پس از آنها حجت‌الاسلام رئیسی با فاصله  حدوداً 10 درصد نسبت به آنها قرار دارد و اسحاق جهانگیری با فاصله حدود 20 درصدی نسبت به صدر، در رتبه بعدی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار