مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از برگزاری نخستین جشنواره طبخ آبزیان در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۱۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ 01 May 2017
محمد مهدی سعیدی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: این جشنواره در راستای تحقق شعار سال، افزایش حضور بانوان در صحنه های مختلف اجتماعی، تکیه بر تولیدات داخل استان و افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرانه مصرف آبزیان در استان به ازای هر نفر چهار کیلو و ۲۰۰ گرم است، بیان کرد: این درحالی است که متوسط سرانه مصرف در کشور ۱۰ کیلو و ۶۰۰ گرم می باشد و برای رسیدن به نرم کشوری باید فرهنگ سازی صورت گیرد.

 مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این جشنواره روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه جاری در محل هتل کوهستان برگزار می شود، عنوان داشت: متقاضیان برای شرکت در این مسابقه می توانند غذاهای خود را از ساعت هشت الی ۱۳ بعد از ظهر در محل هتل کوهستان تحویل دهند.

سعیدی اضافه کرد: هیچ محدودیتی برای شرکت در این مسابقه وجود نداشته و بانوان شرکت می کنند با هر تعداد غذا در این جشنواره شرکت کنند.

وی، اعطا ۱۰ مورد انواع سکه بهار آزادی به ۱۰ برگزیده برتر و پرداخت ۲۵ کارت هدیه، ۱۰ وام یک میلیون تومانی و ۱۰ مورد وام دو میلون تومانی در محل برگزاری جشنواره را از جمله جوایز این جشنواره عنوان کرد.

تولید ۱۰۵۰ تن ماهی در استان

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همچنین از تولید یک هزار و ۵۰ تن انواع ماهی سردابی و گرمابی در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: از این میزان ۴۰۰ تن ماهی سردابی و ۵۵۰ تن ماهی گرمابی بوده است.

سعیدی ادامه داد: همچنین در سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ تن ماهی در منابع آبی استان پرورش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۱۹ باب مزرعه پرورش ماهی  گرمابی در استان در حال فعالیت است، عنوان داشت: همچنین در حال حاضر ۷۷ باب مزرعه پرورش ماهی سردابی در استان وجود دارد.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، تعداد بهره برداران بخش شیلات استان را ۶۳۳ نفر عنوان کرد و افزود: در سال گذشته ۳۴۱ مورد اشتغال در این بخش در استان ایجاد شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار