مشاور امنیت ملی آمریکا در جمع خبرنگاران بار دیگر اتهامات علیه ایران را تکرار کرد و مدعی شد این کشور باعث ایجاد خشونت در منطقه می‌شود.
کد خبر: ۴۲۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 13 May 2017

به گزارش تابناک : به نقل از بازخبر «هربرت مک‌مستر»، مشاور امنیت ملی آمریکا در نشست خبری روز  جمعه در میان خبرنگاران حاضر شد و درباره اولین سفر خارجی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا توضیح داد.

کاخ سفید حدود ده روز پیش اعلام کرد دونالد ترامپ اواخر همین ماه میلادی در اولین سفر خارجی خود به فلسطین اشغالی و عربستان سعودی می‌رود.  ترامپ اولین سفر خارجی خود را با دیدار از واتیکان، حضور در نشست سران گروه ۷ در سیسیل ایتالیا و همچنین حضور در مقر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، در بروکسل در تاریخ ۲۵۵۵ می به پایان خواهد برد.

مک‌مستر گفت: «این سفر سه هدف محوری دارد: تأکید بر رهبری آمریکا در جهان، دوم، ادامه روند ایجاد روابط کلیدی با رهبرانجهان و سوم، ارسال پیام اتحاد به دوستان آمریکا و پیروان سه دین بزرگ دنیا.»

وی گفت هدفی که ترامپ به دنبال آن است متحد کردن مردم تمامی ادیان حول یک دیدگاه مشترک صلح، پیشرفت و ترقی است.

مشاور امنیت ملی آمریکا با بیان اینکه سفر ترامپ با عربستان سعودی شروع خواهد شد، گفت: «او متحدان عرب و مسلمان ما را به  برداشتن گام‌های شجاعانه و جدید جهت ترویج صلح و مقابله با داعش، القاعده، ایران و رژیم  اسد… ترغیب خواهد کرد.»

ژنرال آمریکایی خاطرنشان کرد ترامپ به دنبال ایجاد شراکت‌های امنیتی قوی‌تر و توانمندتر با متحدانش در کشورهای مسلمان و کشورهای حاشیه خلیج فارس است. وی گفت که ترامپ در عربستان از سران کشورهای  مسلمان خواهد خواست مواضع قدرتمندانه‌ای علیه «ایدئولوژی اسلام افراطی» اتخاذ کنند.

مک‌مستر خاطرنشان کرد رئیس‌جمهور آمریکا سپس راهی فلسطین اشغالی خواهد شد. به گفته وی، ترامپ در دیدار با رئیس و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر «پیوندهای ناگسستنی» آمریکا و اسرائیل تأکید خواهد کرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین گفت که ترامپ در نشست سران کشورهای عضو ناتو بر تعهد آمریکا به این ائتلاف تأکید خواهد کرد اما از  اعضای آن هم خواهد خواست که سهم خود در هزینه‌‌های دفاعی را بپردازند.

«مک‌مستر» در توضیح درباره سیاست‌های دولت جدید آمریکا در قیاس بادولت قبل گفت: «این برداشت وجود داشت که آمریکا تعاملش با منطقهخاورمیانه را قطع کرده است.»

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که رویکرد جدید دولت ترامپ در خاورمیانه با استقبال رو به رو شده است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش ایران را به نقش‌آفرینی در «چرخه خشونت» در منطقه متهم کرد.




۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار