حجه الاسلام رئیسی در تبریز:
دکتر رئیسی در جمع پرشور مردم تبریز در مصلی امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به سوابق درخشان تبریز گفت: تبريز و مردان و زنان غيرتمند ، اهل بصيرت و باشهامت آذربايجان از صدر مشروطه تا امروز پيشگام و مدافع انقلاب و اسلام هستند
کد خبر: ۴۲۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹ 13 May 2017
دکتر رئیسی در جمع پرشور مردم تبریز در مصلی امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به سوابق درخشان تبریز گفت: تبريز و مردان و زنان غيرتمند ، اهل بصيرت و باشهامت آذربايجان از صدر مشروطه تا امروز پيشگام و مدافع انقلاب و اسلام هستند

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی امشب در جمع مردم استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: دیار آذربایجان از مشروطه تا انقلاب و از آن زمان تا دفاع مقدس و بعد تا دفاع حریم اهل بیت همواره کارنامه درخشان و نورانی داشته است که مجاهدت آنها را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه نام آذربایجان در تاریخ اسلام  نام‌آور بوده و نامش می‌درخشد، گفت: این خطه شهدایی از قبیل باکری و شفیع‌زاده داده و نباید از علامه‌های بزرگ و امام جمعه‌های این شهر نیز یاد نکرد.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه خطه آذربایجان خطه‌ای متدین‌نشین و غیور است، تاکید کرد: افتخار بزرگ برای من طلبه خدمتگزاری آستان قدس رضوی و سربازی یک کشور و مردم است.

وی با بیان اینکه امام و شهدا در همه عرصه‌ها عدالت را فریاد زده‌اند، گفت: عدالت یعنی هر کسی به حق خود برسد، دو نگاه وجود دارد یکی اینکه به افراد خاص تسهیلات سرمایه‌گذاری بدهند و ساختمان بسازند اما نگاه دوم آن است که امکانات بین همه آحاد کشور تقسیم شده و در اختیار همه باشد.

وی افزود: شاید یک جوان روستایی استان شما و یا دیگر روستاها بتواند خلاق بوده و کارآفرین باشد.

رئیسی با تاکید به اینکه در دولت کار و کرامت از همه سرمایه‌گذاران حمایت خواهد شد، افزود: عدالت مخصوص افراد خاص نیست بلکه برای همه بوده است.

وی با اشاره به اینکه زنان و دختران این جامعه با حفظ منزلت باید در عرصه‌های مختلف ایفای نقش کنند، افزود: عمیقاً معتقد هستیم که امنیت برای این کشور به برکت حضور مردم است.

رئیسی با اشاره به برخی گفته‌ها در زمینه اینکه می‌گویند حضور ما سایه جنگ را از سر مردم برداشته، افزود: باید به آنها گفت که حضور مردم باعث شده و باید این نگاه اصلاح شود که فکر می‌کنند کلید قفل مشکلات در دست دشمنان و غربی‌هاست.

وی تاکید کرد: حلال مشکلات ایران خود مردم هستند، بیگانگان برای کدام ملت گره‌گشا بوده‌اند که ما دومی باشیم، گره از کار چه ملتی برداشته‌اند که ما دومی باشیم.

رئیسی افزود: کشور ما منبع همه انرژی‌ها و نیروهای انسانی متعهد و متخصص هستند که در علم و فناوری، هوافضا و هر عرصه‌ای که خواستند پیروزی بوده‌اند، چرا چشم به بیگانه دوخته‌ایم؟

وی با اشاره به اینکه در عمل باید به جوانان فرصت داد،گفت: در شأن مردم نیست که مردم ما با وجود همه امکانات در فقر و مشکل باشند، علاوه بر آن با سوادها دنبال کار هستند و پدرانی در رنج و مشقت به سر برده و کارگاه آنها به خاطر بی‌توجهی دولت تعطیل شده است.

برند محصولات تبریز باید احیاء شود

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: کارگاه‌های زیادی در کشور وجود دارد که با  نام و برند تبریز برای کل دنیا معروف است، با وجود ۲۵۰ هزار کارگاه کیف، کفش، چرم و لباس متاسفانه همگی در حال تعطیلی هستند و کارگاه تولیدی تبدیل به کارگاه توزیعی شده است.

وی بیان داشت: اعداد و رقمی که از واردات دولت منتشر شده نشان می‌دهد کالا از چین با مبلغ بیش از 10 میلیارد دلار به کشور وارد شده و پرسش این است که آیا واقعا این کالاها در کشور نمی‌توانست تولید شود.

معلوم نیست درآمد نقدینگی کجاها هزینه شد

رئیسی با اشاره به اینکه ما می‌گوییم اشتغال ایجاد شدنی است ولی قبول نمی‌کنند، افزود: با ۱۸ میلیارد دلار می‌توان یک میلیون شغل ایجاد کرد، در حالی که معلوم نیست درآمد نقدینگی کجاها هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه آیا به فکر شغل روستایی بوده‌اند که  از جوان انتطار نشاط دارند، گفت: بسیاری از ظرفیت‌های کشور قابل احیاء است که این دولت همه آنها را کور کرده است.

وی افزود: 50 درصد تولید کشور اروپایی از دریا به دست می‌آید ولی ما فقط دو درصد بهره گرفته‌ایم.

رئیسی با اشاره به افزایش سه برابری نقدینگی این دولت یازدهم گفت: معلوم نیست که پول‌ها کجا رفته است و در کجاها خرج شده ولی می‌دانیم برخی آنها را در بانک گذاشته و سود گرفته‌اند.

وی به وجود 11 میلیون جوان آماده ازدواج اشاره کرد و اظهار کرد: دلیل عدم ازدواج آنها نبود تسهیلات دولتی است در حالی‌ که چند نفر تسهیلات میلیاردی می‌گیرند ولی همچنان گره در کار مردم وجود دارد.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کرد: از زبان مردم، کارگران، زنان و افرادی که رسانه ندارند می‌گویم که راهکار برای مشکلات ارائه دهید و عملکرد چهار ساله نمایش دهید، بازی با اذهان عمومی وقت‌کشی است.

وی متذکر شد: پرسش ما از دولت این است که از مردم بپرسید چقدر از عملکرد شما راضی هستند و چقدر شما به وعده‌هایتان عمل کرده‌اید که با اذهان مردم بازی می‌کنید؟

رئیسی خاطرنشان کرد: می‌گویند اگر ما بر سر کار بیاییم، دیوارکشی خواهیم کرد، در جواب باید گفت که  بله ما دیوار بین چپاولگران و حقوق مردم خواهیم کشید.

وی بیان داشت: دیپلماسی یعنی اصلاح اقتصاد مردم، برخی ادعا می‌کنند خیلی دیپلماسی سرشان می‌شود در حالی که ایران و  عراق را  مقایسه کنید که ادعا می‌کنید رابطه خوبی دارید، وضعیت بازار آنها با ترکیه بهتر از ایران است.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کرد: اگر دیپلماسی آنها این است که به بیگانه می‌گویند اگر هوای ما را نداشته باشید ما رای نمی‌آوریم پس ما این دیپلماسی را بلد نیستیم و این رای هم نمی خواهیم.

رئیسی با اشاره به اینکه در برجام سال گذشته کمتر از یک میلیارد دلار درآمد ناخالص وجود داشت و ادعا می‌کردند میوه خواهد داد، افزود: بعد از برجام دیدیم بنیه دفاعی و موشکی کشور در مقابل تهدید قرار گرفت ولی همچنان دانشجویان شریف موشک در سکو قرار می‌دهند و جلوی آنها را می‌گیرند.

وی به امضای سند۲۰۳۰ اشاره کرد و گفت: این سند معنایش این است که سند تحول آموزش و پرورش به صورت داوطلبانه تعلیق شود.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: آقایان می‌گویند تحریم اقتصادی را برداشته‌اند ولی چرا مردم معیشت خوبی ندارند؟

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه چرا امروز نگاه برای حل مسائل و مشکلات کشور با نگاه به بیگانه و دست‌های آنان منطبق شده است،گفت: دولت ظرفیت ملت را نمی‌بیند و این آسیب بسیار بزرگی است، وقتی این حرف‌ها را می‌زنند در ادامه شروع به افترا و رقیب‌هراسی می‌کنند.

وی با تاکید به اینکه در این کشور اطلاعات کمتر از برخی‌ ندارم ولی قلب من صندوقچه اسرار بسیاری است، افزود: به خاطر انقلاب و پایبندی به اخلاق لب به سخن نمی‌گشایم و مسائل کشور از منافع شخصی برایم مهمتر است، ما تابع آن بزرگ مردی هستیم که به خاطر امام لب به سخن نگشود.

رئیسی یادآور شد: فیلم تبلیغاتی من زبان کارگاه‌های تعطیل شده و فقراست، هدف من نیز این است که نگذاریم دغدغه و مشکلات بیکاری جامعه ما را نابود کند.

شغل من به عنوان خدمتگزاری به امام رضا(ع) بهترین شغل دنیاست

رئیسی بیان داشت: شغل من بهترین شغل دنیاست که خدمتگزاری به امام رضا(ع) است ولی پرسش اینجاست آنهایی که خود را دیپلمات و آگاه می‌دانند، بگویند چگونه در کشور انقلابی چه برجام را نقد کنیم؟

وی با اشاره به اینکه مشکل ایران مدیریت انقلابی در حوزه اجرا و اقتصاد است، گفت: راه برون‌ رفت از مشکلات فقط کار و تلاش با کرامت و لبیک به مقام معظم رهبری خواهد بود.

رئیسی خطاب به دولت یازدهم گفت: دیدید که در فتنه مردم چگونه به خیابان آمدند تا فتنه‌گران را سرجایشان بنشانند و به آنان انگ ساندیس‌خور زدند و هزاران افترای دیگر، اگر به اعتراض مردم رسیدگی نکنید روزی توجه خواهید کرد که خیلی دیر شده است.

وی در خصوص برخی تبلیغات سوء علیه نامزدها گفت: می‌گویند مردم با ما به گذشته برگشت خواهندکرد در حالی که نه بازگشت به گذشته خواهیم داشت و نه تحمل وضعیت فعلی را داریم بلکه تغییر به نفع دولت و مردم خواهد بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت:مسئله اقتصادی و تولید بسیار مهم است. بعد از برجام می‌بینیم بنیه دفاعی و موشکی مورد تخریب قرار می گیرد که چرا نشان توان موشکی را نشان می‌دهید. در دانشگاه شریف جلوی آزمایش موشکی را می گیرند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار