معنای صریح ائتلاف را می توان نوعی محور قرار دادن هم پوشانی در عقاید و افکار و یا لااقل برنامه های مشترک آتی برای اجرا در نظر گرفت . از سویی دیگر ائتلاف هایی صنفی و یا قومی نیز در این مجال معنا و مفهوم می یابد که اعضا برای حصول منافع سیاسی مشترک تلاش می نمایند. تا این جای کار می توان انواع ائتلاف ها را تعریف نمود مانند ائتلاف جبهه اصلاحات و اصولگرایان و یا ائتلاف هایی مانند نه به فساد که هم بعضی از اصلاح طلبان و هم بعضی از اصولگرایان در آن عضویت دارند.
کد خبر: ۴۲۳۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 14 May 2017
معنای صریح ائتلاف را می توان نوعی محور قرار دادن هم پوشانی در عقاید و افکار و یا لااقل برنامه های مشترک آتی برای اجرا در نظر گرفت . از سویی دیگر ائتلاف هایی صنفی و یا قومی نیز در این مجال معنا و مفهوم می یابد که اعضا برای حصول منافع سیاسی مشترک تلاش می نمایند. تا این جای کار می توان انواع ائتلاف ها را تعریف نمود مانند ائتلاف جبهه اصلاحات و اصولگرایان و یا ائتلاف هایی مانند نه به فساد که هم بعضی از اصلاح طلبان و هم بعضی از اصولگرایان  در آن عضویت دارند.
 
 
البته اگر منظور از ائتلاف رسیدن به مطلوبات گروهی باشد قطعا نیازمند وجوه اشتراکی است که بایستی با تکیه بر آن مفهومی بنام ائتلاف را رقم زد.
 
 
اخیرا ائتلافی بنام قره داغی های مقیم تبریز در انتخابات شورای پنجم شهر تبریز اعلام موجودیت کرده است که در نگاه اول ذهن بیینده را به این موضوع معطوف می دارد که همه اعضای این ائتلاف می بایستی از اهالی قره داغ باشند.
 
اما حضور فردی بنام شهرام دبیری در این لیست ذهن هر مخاطبی را با سوالات مهمی مواجه می سازد.بعنوان نمونه اگر این ائتلاف برای ارتقای جایگاه قره داغی هاست چرا به خود قره داغی ها میدان داده نمیشود؟ چرا کریم سامبرانی و امثالهم در این لیست حضور ندارند؟ اگر چنین نیست دو سوال دیگر مطرح میشود.
 
1-آیا دبیری قره داغی است؟ اگر هست چرا تا کنون اسم و رسمی از وی مشاهده نشده است و اصالتا چرا این موضوع دم انتخابات کشف شده است؟
 
2-آیا دبیری اهل قره داغ نیست ؟ اگر نیست چرا در چنین لیست موضوعی ائتلاف حضور دارد. آیا معنای آن این نیست که او می خواهد از قره داغی ها سوئ استفاده کند؟
 
اما پاسخ این سئوالات طبیعتا  اینگونه است.
 
دبیری قره داغی  نیست اما به آنها پناه برده است. ولی چرا؟
 
بر اساس آمار جمعیتی تبریز ، بیش از 40 درصد ساکنین این شهر را مهاجران منطقه قره داغ تشکیل می دهند. آنها اغلب در مناطق محروم تبریز زندگی می کنند و بنابراین به هزاران دلیل، نرخ مشارکت سیاسی انها در انتخابات خوشبختانه بالاست .
 
از این روی اغلب کاندیدا تلاش می نمایند به هر نحو ممکن خود را برای مردم این منطقه بعنوان ناجی معرفی نمایند. اما چرا دبیری این بار این گونه عریان به صحنه آمده است.
 
او در شورای چهارم رای بسیار خوبی از مناطق محروم تبریز بدست آورد. وعده های زیادی برای مردم این منطقه داد اما اغلب آنها به دست فراموشی سپرده شد. حال دبیری نیاز دارد برای اثبات برادری خود تاکتیک خود را عوض کند .او این بار بجای وعده ، تاکتیک من از شما هستم را انتخاب نموده است.
 
واقعیت این است که کارنامه دبیری نه تنها برای قره داغی های محروم تبریز بلکه بسیاری از اقشار مختلف و حتی نخبگان سیاسی تبریز به قدری تیره و تاریک است که حتی در ائتلاف های سیاسی دو جریان عمده کشور ، حضورش را بر نتابیدند .شعارهای محرومیت زدایی وی به مثابه این است که او وعده اصلاح خرابی هایی را میدهد که محصول عملکرد خود او و همراهان همیشگی اوست.
 
او این بار برای فرار از مطالبه بحق مردم مناطق 42 متری و ارم و .. به شدت نیازمند بازسازی و ترمیم چهره انتخاباتی خود است . ای کاش این ترمیم زمانی اتفاقی می افتاد که دبیری و امثال او بر سر کار بودند نه اکنون که نیازمندانه به دنبال کسب آرای محرومان و فیقران است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار