رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی:
رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی، از گزارش 17 تخلف انتخاباتی در دستگاه های اجرایی استان خبر داد.
کد خبر: ۴۲۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 16 May 2017
به گزارش تابناک تبریز،رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از مشارکت 60هزار نفر در برگزاری انتخابات روز 29 اردیبهشت در استان خبر داد و گفت: انتخابات در 62 شهر و 1960 روستای استان برگزار خواهد شد.

سعید شبستری در جلسه ستاد انتخابات استان، افزود: دومیلیون و 955هزار و 332 نفر از مردم استان واجد شرایط رأی دادن در انتخابات روز جمعه هستند که 66هزار و 102 نفر از آنها برای اولین بار می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی در خصوص تعداد شعب اخذ رأی نیز گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری، 3241 شعبه و برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 3637 شعبه در سطح استان پیش‌بینی شده است.

رییس ستاد انتخابات استان در ادامه از رقابت 12هزار و 831 نامزد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان خبر داد و گفت: از بین 13هزار و 750 نفر ثبت‌نام‌شده در این انتخابات، 294 نفر ردصلاحیت شدند، 625 نفر انصراف دادند و 285 نفر نیز در روستاهایی که تعداد کاندیداها در آن به حد نصاب نرسیده بود از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.

وی در خصوص انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم نیز گفت: 522 صندوق اخذ رأی برای این انتخابات در دو حوزه مراغه- عجب‌شیر و اهر- هریس پیش‌بینی شده که 145 صندوق در شهرستان اهر، یکصد صندوق در شهرستان هریس، 201 صندوق در شهرستان مراغه و 76 صندوق در شهرستان عجب‌شیر مستقر خواهند شد.

شبستری افزود: 20 نفر در حوزه انتخابیه اهر- هریس و 25 نفر در حوزه انتخابیه مراغه- عجب‌شیر رقابت خواهند کرد که در نهایت از هر حوزه یک نفر به مجلس شورای اسلامی راه خواهد یافت.

رییس ستاد انتخابات استان همچنین از توزیع تعرفه‌های رأی و ملزومات انتخاباتی به تعداد شعب اخذ رأی در استان خبر داد و گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، سه‌میلیون و 145هزار برگ رأی و برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس، 421هزار برگ رأی تهیه و توزیع شده است.

شبستری با اشاره به مشارکت 60هزار نفر در برگزاری انتخابات روز 29 اردیبهشت در استان، گفت: برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات، دوره‌های مختلف آموزشی و توجیهی برای کارشناسان و نمایندگان فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، هیأت‌های اجرایی، اعضای شعب اخذ رأی و همچنین داوطلبان انتخابات شوراها برگزار شده است.

وی افزود: هفته گذشته نیز جلسه‌ای با رؤسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری داشتیم که در این جلسه قوانین انتخابات اطلاع‌رسانی و بر وحدت و همدلی همه گروه‌ها و تلاش برای جلب مشارکت حداکثری مردم تأکید شد.

شبستری همچنین با بیان اینکه در شش شهر استان شامل اهر، مرند، میانه، بناب، مراغه و سهند، انتخابات الکترونیکی نیز برگزار می‌شود، گفت: مانورهای آموزشی برای انتخابات در این شش شهر برگزار شده و زیرساخت‌های ارتباطی در شعب اخذ رأی آنها نیز ایجاد شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هیچ مشکلی از نظر امنیتی در استان وجود ندارد، گفت: کمیته‌های امنیتی ستاد انتخابات و همچنین ستاد امنیت انتخابات با برگزاری جلسات متعدد مسائل امنیتی را رصد می‌کنند و تاکنون با وجود برگزاری برنامه‌های مختلف انتخاباتی و حضور نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در استان، هیچ مشکل حاشیه‌ای به وجود نیامده است.

وی گفت: از همه کاندیداها و هواداران آنها که اصول اخلاقی را رعایت می‌کنند تشکر می‌کنیم و این فضای انتخاباتی نشان می‌دهد که عزم و اراده جدی برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه در استان وجود دارد.

شبستری درخصوص تخلفات انتخاباتی نیز گفت: تاکنون گزارش‌های مختلفی از فعالیت‌های انتخاباتی مدیران یا کارکنان ادارات دولتی در ساعات اداری و همچنین دخالت شهرداری‌ها در روند انتخابات واصل شده که 17 مورد از آنها به شکل مستند به مراجع ذی‌ربط تحویل داده شده است.

وی افزود: گزارش‌هایی از فعالیت غیرقانونی روحانیون نیز گزارش شده و همچنین حرکت سازمان‌یافته برای حضور روحانیون در روستاها از سوی یک سازمان دولتی نیز گزارش شده است که درصورت صحت این گزارش به شدت با آن برخورد خواهد شد.

شبستری اظهار کرد: در خصوص دخالت نیروهای نظامی در انتخابات که مغایر با قانون و اصول ابلاغی از سوی رهبر انقلاب است نیز 47 فقره گزارش مستند واصل شده است که این گزارش‌ها به ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی ارجاع شده که است که طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

رییس ستاد انتخابات استان به تخلفات کاندیداهای انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از اقلام تبلیغاتی خارج از موازین قانونی و عرفی، عمده‌ترین تخلف نامزدهای انتخاباتی است که به فرمانداران ابلاغ کرده‌ایم با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری‌ها نسبت به جمع‌آوری این اقلام اقدام کنند.

وی افزود: تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراها تا پایان روز چهارشنبه 27 اردیبهشت و تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و میان‌دوره‌ای مجلس تا ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه 28 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

شبستری در پایان از تمام رسانه‌های استان خواست برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و برگزاری انتخاباتی سالم و قانونی تلاش کنند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :