حاج جواد عباسعلیزاده در گفتگو با تابناک تبریز:
خبرنگار تابناک میهمان جواد عباس علیزاده ازجانبازان دوران دفاع مقدس شده است تا دیدگاه او در خصوص مسائل ملی و شهری را بازگو کند.
کد خبر: ۴۲۵۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 17 May 2017
تابناک تبریز ، ریاست جمهوری و برنامه ریزی جمنا را چگونه ارزیابی می کنید ؟
 
به عنوان عضو شورای مرکزی جمنا در استان رویکرد جبهه مردمی را ایجادبخش وحدت بین نیروهای انقلابی می دانم ؛در کنگره 3هزار نفری تشکیل شده در تهران 21 کاندیدا وجود داشتند که پس از جمع بندی های مکرر، نهایتا این تعداد به 5 نفر رسید و ازاین تعداد 2نفر تایید صلاحیت شدند ، امروز نیز با توجه به کناره گیری دکتر قالیباف از انتخابات به نفع دکتر رئیسی ما هم از ایشان حمایت قاطع خود را اعلام میکنیم.

در حوزه مسائل اقتصادی امروز دشمنان ازاین بخش وارد شده اند ؛ در گذشته با جنگ سخت تحمیلی و امروز با جنگ نرم و تحریم های هدفمند درصدد هستند برمردم فشار وارد کنند تا مردم ازنظام ناامید شوند ؛دراین میان برخی مسئولین علیرغم اینکه می توانستند با اتکا به توان داخلی ظرفیت ها را سازمان دهی کنند توجه به این ظرفیت نکرده وباعث افزایش مشکلات شده است.

تابناک تبریز ، وضعیت شهر تبریز و شورای آن را چگونه ارزیابی می کنید ؟
 
شهر به صورت نامتوازن در حال توسعه است و این قابل قبول نیست ، شهر باید بر اساس عدالت محوری مدیریت شود ؛وقتی می خواهیم مالیات بگیریم  این مالیات از همه گرفته می شود ،ولی  تسهیلات به صورت متوازن پرداخت نمی شود.
 
حاشیه نشینی باید ساماندهی شود تا در مقابل حوادث طبیعی خسارات کاهش یابد و از پلاسکوهای تبریز پیشگیری شود.
 
شهرداری باید در فساد اخیر ازمردم عذر خواهی می کرد ؛شایسته سالاری رعایت نشده است و روابط جای ضوابط را گرفته است.

مردم مطالبه کنند و مسؤلان پاسخگو باشند.
 
شفاف سازی لازم است ؛ ملت باید از جزئیات عملکرد شهرداری و شورا باخبر باشند ؛یک فرایند آگاه سازی لازم است که مردم مطالبه کنند و مسؤولان باید پاسخگو باشند.
 
تابناک تبریز : تایید صلاحیت ها راچگونه ارزیابی می کنید ؟
با توجه به این که ایراداتی در تایید صلاحیت ها وجود دارد ولی میپذیرم و نباید از قانون فراتر رفت اما بهتر بود یکی از ملاک های تابید صلاحیت ، خدمت به مردم بود.

امید این است که انتخاب های مردم تبریز براساس آگاهی باشد وکسانی را انتخاب کنند که بتواند برای شهر مثمر ثمر باشد.

تابناک تبریز: عملکرد رئیس شورا را چگونه ارزیابی می کنید ؟
 
متاسفانه امروز باتوجه به ضعف مدیریتی نارضایتی های زیادی ایجاد شده است ،افرادی براساس مافیای قدرت و پول می توانند وارد شورا شوند ،شهرداری ملک می فروشد و حقوق کارکنان را می پردازد ؛آیا بابزک کردن شهر می توان بر سر مشکلات سرپوش گذاشت.

شورای شهر شورای شهرداری ویا شورای بخشی از شهر شده است ؛شورای شهر فعلی در موضع ضعف قرار دارد اما برخی ها عملکرد خوبی داشته ولی کافی نیست ،ماباید در حوزه مدیریت شهری بتوانیم بهترین خدمات را ارائه کنیم.

تابناک تبریز : در چه لیست هایی برای انتخابات شورای شهر حضور دارید ؟
در برخی لیست ها ورود نکرده ام ؛اما در برخی لیست ها به صورت مشروط حضور دارم ، امروز باید مسؤلان جسارت اعتراض داشته باشنددر مقابل مردم خاضع باشندباید مشاورانی داشته باشند که در همه حوزه ها بتوانند صاحب نظر باشند.
درشورای اصول گرایان حضور دارم و تا جایی که ممکن است به صورت تیمی وهم پوشانی حرکت می کنیم و از تفرقه دوری می جوییم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :