کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز زندگی، معیشت و کار و کسب مردم با مشکلات جدی مواجه است، گفت: سایه جنگ با یک قرارداد از کشوری جمع نمی‌شود.
کد خبر: ۴۲۵۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱ 17 May 2017
سیدابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دقایقی پیش در عرصه میدان شهدای مشهدالرضا(ع) اظهار داشت: امروز در سایه همه افتخارات و عزت‌ها و اقتداری که نظام ما به برکت خون شهدا دارد، امکان شکل‌گیری هیچ قراردادی بدون نقش ایران اسلامی امکانپذیر نیست. این همه عزت و اعتبار ایران و کوتاه‌شدن سایه جنگ از این مرز و بوم به‌دلیل حضور قهرمانانه مردم در صحنه است.

وی افزود: سایه جنگ با یک قرارداد از کشوری جمع نمی‌شود، مگر اینکه اجتماع عظیم و نیرومندی حضور داشته باشد که یکی از صحنه‌های باشکوه آن همین حضور مردم است.

حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: عزت‌ها و اقتدار بزرگ ملت ایران و افتخاراتی در عرصه علم و فناوری و تکنولوژی و عرصه هشت سال دفاع مقدس شکل گرفت، اما امروز زندگی مردم، معیشت مردم و کار و کسب مردم با مشکلات جدی مواجه است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: سئوال این است که با این همه ظرفیت و ثروت‌های عظیمی که خداوند به این کشور داده است و با این همه نیروهای انسانی فرهیخته که بزرگترین سرمایه است، چرا امروز رشد زندگی مردم در کار و کسب آن‌ها، در اشتغال آن‌ها و در میان تحصیلکرده‌ها متوقف شده و پدران و مادران را نگران کرده است؟

وی تصریح کرد: بیش از 50 درصد از ظرفیت صنعتی کشور تعطیل یا نیمه‌تعطیل است، چرا بسیاری از منابع کشور به جای اینکه در حوزه تولید و به حرکت درآوردن چرخ ها صرف شود، به افراد بدحساب تسهیلات داده شده و کشور ما را دچار مشکل کرده است؟

رئیسی گفت: مردمی توانستند به دنیا نشان دهند که اهل ایثار و اهل رقم‌زدن آینده تاریخ به نفع تمدن اسلامی هستند، چرا جوان عزیز ما برای جستجوی کار و کسب دچار مشکل شود؛ مردم با کمبود می‌سازند اما با تبعیض هرگز. مردم با مشکلات زندگی و کمبودها می‌سازند اما با فساد اداری هرگز. مشکل این است که آقایان به‌جای اینکه رفع مشکل و حل مشکل را در دستان توانای جوانان برومند بدانند، در دست بیگانگان می‌دانند.

وی تصریح کرد: رکود امروز در کشور "رکورد" زده است، بحران بیکاری و فساد اداری نیز وجود دارد، کلید این مشکلات در دست توانای این ملت و جوانان برومند آن است. مگر بیگانگان تاکنون گره از مشکلات کدام کشور و ملت گشوده‌اند که دومی آن ما باشیم؟

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: 4 سال اقتصاد و نیروی انسانی کارآمد را معطل‌گذاشتن، به چه دلیل است؟ دولت مستقر باید پاسخگوی این مردم باشد. مگر نگفتید روز انتخابات 4 سال قبل که بازار باید چنین و چنان شود، اما امروز وضعیت به چه صورت است؟ در دولت‌های قبل 5 میلیارد دلار کالای چینی وارد می‌شد اما در این دولت سالانه 10 میلیارد دلار کالای چینی وارد می‌شود.

وی افزود: آقای روحانی چرا عصبانی هستید؟ اینکه مردم از شما سئوال می‌کنند 4 سال چه کرده‌اید، از بیکاران و مشکلات بیکاری که آنها را به ستوه درآورده ناراحت و عصبانی هستید؟ از مردمی که صادقانه می‌گویند ما تحمل شنیدن اختلاس و فساد را نداریم، عصبانی هستید؟ به‌جای پاسخ دادن به مردم عصبانی هستید؟

رئیسی ادامه داد: تمام این اجتماعات سوال و حرف دارند اما شما می‌گوئید اینها آمده‌اند دیوار بکشند، ما آمده‌ایم دیواری بلند بین چپاولگران و حقوق مردم ایجاد کنیم.

وی گفت: آقای محترم مگر شما به زنان آزادی دادید؟ خداوند زنان را آزاد خلق کرده است. شما جلسه تشکیل می‌دهید و از حقوق شهروندی رونمایی می‌کنید. حقوق شهروندی ادعایی نیست، قانون اساسی و قوانین موضوعه خودش حقوق شهروندی است، آقای روحانی، حق شهروندی آن است که بیکاری از خانواده‌ای خجالت نکشد. حق شهروندی آن است که سفره فقرای ما روز به روز کوچک‌تر نشود.

وی بیان کرد: مگر دیپلماسی این نیست که وزارت خارجه زمینه صادرات داخلی را در کشورهای دیگر را پیدا کند؟ مناسبات شما با 15 کشور همسایه چگونه است؟ بازار عراق دست ماست یا ترکیه؟ این نتیجه دیپلماسی شماست. مگر دیپلماسی فقط رابطه با 4 کشور است، 180 کشور در دنیا برای برقراری رابطه داریم.

رئیسی افزود: حق شهروندی که شما نسبت به آن سمینار تشکیل می‌دهید، این حق گفتنی و ادعاکردنی نیست، باید آزادی دانشجو در سخن و انتقاد، آزادی فرهیختگان در سخن گفتن رعایت شود. چرا کسانی که انتقاد می‌کنند به آنها برچسب می‌زنید؟ این حق شهروندی است؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار