دکتر شبستری:
رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه شور و شعور انتخاباتی خوبی در سراسر استان حاکم است و امیدواریم کاندیداهای محترم و حامیان آن ها، رعایت اخلاق انتخاباتی و حضور پرشور در پای صندوق های رای را مهم ترین اولویت خود بدانند.
کد خبر: ۴۲۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 18 May 2017
رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه شور و شعور انتخاباتی خوبی در سراسر استان حاکم است و امیدواریم کاندیداهای محترم و حامیان آن‌ها، رعایت اخلاق انتخاباتی و حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی را مهم‌ترین اولویت خود بدانند.

سعید شبستری در گفت‌وگوی ویژه خبری با صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اهمیت حضور مردم در انتخابات، افزود: امیدواریم در این دوره از انتخابات نیز مردم فهیم و همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور پرشور و آگاهانه در پای صندوق‌های رأی، فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی را محقق کنند.

وی تعداد واجدین شرایط رأی دادن در استان را دو میلیون و 955 هزار و 332 نفر اعلام کرد و ادامه داد: بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده، در حدود 66 هزار نفر از این تعداد، رأی اولی می‌باشند و متولدین 29 اردیبهشت سال 78 و قبل از آن می‌توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

شبستری همچنین تعداد شعبات اخذ رأی در استان برای انتخابات ریاست جمهوری را سه هزار و 241 شعبه اعلام کرد و گفت: از این تعداد نیز دو هزار 525 مورد مربوط به شعبات ثابت و 716 صندوق دیگر مربوط به شعبات سیار است. برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر استان نیز سه هزار و 637 شعبه درنظر گرفته شده است.

رییس ستاد انتخابات استان در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری انتخابات الکترونیکی در شش شهر اهر، مرند، میانه، مراغه، بناب و شهر جدید سهند خبر داد و اظهار کرد: مجموع تعداد شعبات این شش شهر نیز 359 شعبه است.

شبستری همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه اهر- هریس و مراغه- عجب‌شیر تصریح کرد: تعداد شعبات اخذ رأی در این دو حوزه، 522 شعبه است. از این تعداد، 145 شعبه در اهر، 100 شعبه در هریس، 201 شعبه در مراغه و 76 شعبه در عجب‌شیر در نظر گرفته شده است. بر اساس آخرین آمار نیز، 15 کاندیدا در حوزه انتخابیه اهر و هریس و 23 نفر در حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

وی ادامه داد: در روند برگزاری انتخابات، بیش از 60 هزار نفر در سراسر استان، دخیل هستند که شامل هیأت‌های اجرایی، هیأت‌های نظارت، بازرسان و نمایندگان فرمانداران و بخشداران می‌شود.

 وی گفت: 14 هزار و 35 نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها در استان نام‌نویسی کردند که از این تعداد 2 هزار و 575 نفر، تأیید و 277 نفر رد صلاحیت شدند و 776 نفر نیز در مجموع از جرگه رقابت‌های انتخاباتی انصراف دادند. در برخی روستاها نیز به دلیل به حدنصاب نرسیدن تعداد نامزدهای ثبت‌نام کننده، 407 کاندیدا از انتخابات حذف شدند.

رییس ستاد انتخابات استان با اشاره به بازدید خود از ستادهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: خوشبختانه شور و شعور انتخاباتی خوبی در سراسر استان حاکم است و امیدواریم کاندیداهای محترم و حامیان آن‌ها، رعایت اخلاق انتخاباتی و حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی را مهم‌ترین اولویت خود بدانند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :