شهردار تبریز گفت: موفقیت قیچی ساز کوه نورد آذربایجان به ارتفاع 8 هزار و 516 متری لوتسه مظهر سرافرازی آذربایجان و رشادت های تاریخی تبریز است.
کد خبر: ۴۲۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 19 May 2017
 صادق نجفی روز جمعه با صدرو پیامی، پیوستن عظیم قیچی‌ساز به 'باشگاه 8 ‌هزارتایی‌ها' را تبریک گفت و افزود: عظیم دلاور، جوان پولادین و خستگی‌ناپذیر شهرداری تبریز، بار دیگر مسیر پرپیچ‌ و ‌خم سرفرازی و استقامت را درنوردید و با گذشتن از گردنه‌های دشوار، پرچم سه رنگ کشورمان را بر بام یکی از قله‌های رفیع و خطرناک جهان برافراشت.
وی اظهار کرد: حماسه تاریخی 'مرد قله‌ها' در تاریخ تبریز و ضمیر قدرشناس شهروندان تبریزی، ماندگار و جاودانه‌ خواهد ماند.
شهردار تبریز یادآوری کرد: پیوستن این کوه نورد به 'باشگاه 8 هزارتایی‌ها' بی‌شک نماد اراده و عظمت مردمی است که در طول تاریخ همواره فاتح و مصمم بر قله‌های تعالی و پیشرفت تکیه زده‌ است.
نجفی اظهار امیدواری کرد: همت و تلاش این کوهنورد سخت‌کوش، کماکان افتخارآفرین ورزش شهر تبریز و کشور باشد.
قیچی‌ساز کوهنورد نامی کشورمان و کارمند شهرداری تبریز، ساعاتی پیش پرچم مقدس کشورمان را بر قله 8 هزار و 516 متری لوتسه برافراشت.
وی که از مدتی پیش، با حمایت های شهرداری تبریز برای فتح این قله به منطقه مرزی چین و نپال سفر کرده ‌است، ساعاتی پیش بدون استفاده از اکسیژن همراه بر بلندای یکی از دشوارترین ارتفاعات جهان ایستاد.
لوتسه اگرچه از لحاظ ارتفاع، چهارمین قله جهان است اما از نظر مسیر دشوار، پرپیچ‌ خم و بسترهای طاقت‌ فرسا و مهیب، در میان کوهنوردان خطرناک‌ترین قله جهان به شمار می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :