رئيس مستعفي هيات عالي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي آذربايجان شرقي :
رئيس مستعفي هيات عالي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي آذربايجان شرقي از عملكرد مشكوك وناصواب هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي در تاييد و رد صلاحيت هاي افراد داراي سوابق كيفري حتي ساعتي پس از آغاز انتخابات شوراها ي اسلامي در استان انتقاد کرد.
کد خبر: ۴۲۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 19 May 2017

سلمان خدادادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با ابراز تاسف و انتقاد دوباره از  عملکرد مشکوک وناصواب هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در تایید و رد  صلاحیت های افراد دارای سوابق کیفری حتی ساعتی پس از آغاز انتخابات شوراها ی اسلامی در استان اظهار داشت: بنده به دلیل این عملکرد نابخردانه و غیر معقول هیات مرکزی  از مردم شهید پرور عذر خواهی کرده و بواسطه ادامه این فرآیند از سوی افرادی که به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به عضویت این هیات درآمده و به شان مردم ومجلس خدشه وارد کردند متاسفم.

وی افزود:  تایید دوباره افرادی که دارای  سوابق کیفری سنگینی هستند  نوعی دهن کجی به مردم ولایت مدار و حماسه ساز آذربایجان است و ما از عملکرد این هیات ابراز برائت می‌کنیم.

خدادادی ادامه داد: ادامه این فرآیند رد و تایید صلاحیت ها در صبح روز انتخابات نشان داد که استعفا اعضای هیات عالی نظارت استان اقدامی درست و در راستای حفظ منافع مردم بوده است.

وی تصریح کرد: مردم ایران و به خصوص مردم بزرگوار آذربایجان بدانند که بنده در هر 4 دوره اخیر انتخابات شوراها در هیات نظارت استان و هیات نظارت مرکزی مسئولیت داشته و عهده دار این  امانت مردم در بررسی صلاحیت های داوطلبین بودم لیکن تاکنون هیچ دوره ای مانند این دوره هیات مرکزی نظارت را ضعیف تر و سست عنصر ندیده بودم ، متاسفانه در این دوره هیات مرکزی نظارت بازیچه همگان قرار گرفت.

خدادادی فرآیند تایید و رد صلاحیت افراد مسئله دار توسط هیات نظارت مرکزی تا ساعتی پس از آغاز انتخابات را تقبیح کرد و گفت: در حالیکه از صبح امروز انتخابات در استان آغاز شده است اما شاهدیم که هیات نظارت مرکزی افرادی را همچنان تایید صلاحیت و به لیست کاندیداها اضافه می کنند.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه در بعضی شهرها که انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می شود با اضافه کردن فردجدید در روز انتخابات فرآیند برگزاری انتخابات را با اخلال مواجه کرده و شاهد بودیم که با تاخیر دو ساعته انتخابات آغاز شد.

خدادادی با بیان اینکه اعضای هیات مرکزی نظارت از میان نمایندگان مجلس انتخاب شده‌اند، گفت: افرادی که با رای مردم انتخاب شده اند متاسفانه این بار در برابر خواست مردم قرار گرفتند و با وجود مذاکره با ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و عدم رضایت ایشان از عملکرد این هیات، متاسفانه اعضای هیات مرکزی نظارت حتی شان رئیس مجلس را به جا نیاورده و با نادیده گرفتن دستور رئیس مجلس مبنی بر تامین نظر استان  به ادامه این فرآیند نابخردانه پرداختند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خرسندیم که با استعفا به موقع در اقدامات شرم آور و سخیف هیات مرکزی نظارت شریک نشدیم.

خدادادی افزود: از حمایت نمایندگان مجلس، جمع کثیری از مردم ولایت مدار و با بصیرت آذربایجان شرقی، انصار حزب ا... ، خانواده های شهدا و انجمن های اسلامی و بسیج دانشجویی و..... در خصوص استعفا اعضا هیات نظارت استان قدردانی کرد.

وی ادامه داد: ما وظیفه قانونی خود را در مرحله تایید صلاحیت‌های استان  به نحو احسن انجام دادیم اما از اینکه با نقض برخی از این تصمیمات و تایید صلاحیت های فله ای ،مشکوک و تایید صلاحیت افراد دارای سوابق کیفری توسط هیات مرکزی نظارت،  شان مردم بزرگ آذربایجان و دغدغه مندان انقلاب و اسلام رعایت نشد به نوبه خودم پوزش طلبیده و از این عملکرد هیات مرکزی اعلام انزجار و برائت می‌کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :