امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز با تذکر به رفتار طرفداران و کاندیداها، گفت: نباید رفاقت به دشمنی تبدیل شود و جریان تلخ ۸۸ اتفاق بیافتد و اگر کسی شکایتی دارد می‌تواند طبق قانون اقدام کنند.
کد خبر: ۴۲۶۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ 19 May 2017
  آیت الله محسن مجتهدشبستری در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلی امام خمینی(ره) با اشاره به فرارسیدن به روز مقاومت و ایثار و پیروزی در سوم خرداد ماه اظهار داشت: دلیرمردان با دست خالی در روز سوم خرداد ماه بدن خود را سنگر قرار داده و خرمشهر را آزاد کردند.

وی با بیان اینکه بعثی‌ها می‌خواستند بعد از خرمشهر کل اهواز و سپس همه جای ایران را فتح کنند، گفت: با مقاومت زنان و مردان ایرانی بعد از ۳۴ روز جنگ بعد از اشغال خرمشهر توانستند خاک ایران را به وطن بازگردانند.

خطیب جمعه تبریز با یادآوری فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد، ادامه داد: به روان پاک شهدا درود می‌فرستیم که این عزت حال حاضر کشور را مدیون خون پاک آنها هستیم.

وی به بیانات مهم مقام معظم رهبری در روز چهارشنبه در جمع مردم چندین شهرستان برای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: ایشان تاکید به توجه ویژه به انتخابات ریاست جمهوری داشتند و بیان کرده‌اند که جمهوری اسلامی با تجدید انتخابات طروات تازه‌ای به کشور می‌دهد.

آیت الله شبستری افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به مساله ایجاد شده در انتخابات در خصوص برنده و بازنده انتخابات اشاره کرده‌اند و خطاب به مردم گفته‌اند که برنده اصلی شما مردم و نظام جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان با تاسی از فرموده‌های رهبر فرزانه تاکید کرد: آرای مردم حق الناس بوده و حفاظت از آرای آنها وظیفه اصلی ناظران است.

وی با یادآوری به توصیه اکید به شورای ناظران، گفت: تاکیدات فراوانی در خصوص دقت داشته‌اند که خدای ناکرده یک رای اشتباه نشود.

خطیبب جمعه تبریز بیان داشت: پایبندی به نتیجه انتخاباتی از جمله اساسی‌ترین مسائل است و از آنجایی که کشور بر پایه قانون بوده باید طرفداران و نامزدها کاری کنند که رفتارشان حسنه باشد.

آیت الله مجتهدشبستری با تذکر به رفتار طرفداران و کاندیداها، گفت: نباید رفاقت به دشمنی تبدیل شود و جریان تلخ ۸۸  اتفاق بیافتد و اگر کسی شکایتی دارد می‌تواند طبق قانون اقدام کنند.

وی به شور و هیجان و حضور مردم در انتخابات از ساعات اولیه انتخابات، گفت: افرادی که تا الآن پای صندوق نرفته‌اند زودتر به نزدیک‌ترین محل رفته و افرادی که مدیریت انقلابی، ولایت مداری و بابصیرت در جامعه را انتخاب کنند.

نماینده ولی  فغقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: با انتخاب افراد اصلح به امید خدا دولت آینده اقتصاد کشور را بهبود بخشد.

وی به پیامدهای حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: از جمله مهم‌ترین پیامدها ارج نهادن به خون شهدا و لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب است که در حقیقت مردم امروز مردم علنا لبیک یا خامنه ای به مقام معظم رهبری گفته‌اند.

امام جمعه تبریز افزود: حفظ تمامیت اسلام، نظام اسلامی، نقض سکولاریسم و حفظ دموکراسی و حمایت از فرمایشات رهبری برای تولید داخلی، اقتصاد مقاومتی و مشت محکم به دهان آمریکا است که از جمله پیامدهای حضور امروز مردم در انتخابات است.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به افزایش تحریم‌ها در کشور و اعتراض وزارت امورخارجه، خاطرنشان کرد: حضور تک تک مردم در انتخابات تیری به قلب آمریکا است.

وی به اهمیت نماز و روزه فراوان در آخرین روزهای ماه شعبان و آمادگی برای ورود خالصانه به ماه مبارک رمضان، گفت: استغفار در این  روزها به ارزش استغفار در هفتاد روز سایر روزا است و نباید غافل هم شویم.

آیت الله مجتهد شبستری در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه امروز روز انتخابات است و از این رو باید مردم از نظام مردم سالاری دینی در قرآن و سنت آگاه باشند، افزود: مدیریت صحیح در جامعه اسلامی بودن اذن رهبران الهی امکان پذیر نبوده و فقهای نظام فقط در احکام اجتهاد ندارند بلکه فرمایشات ولی فقیه برای همه باید مطاع قرار گیرد.

وی با استناد به حدیثی از امام حسین(ع) در خصوص اینکه تمام جریانات کارهای مهم جامعه اسلامی و امور کشور به دست امنای مردم قرار گیرد، افزود: در زمان حال فرمایشات ولی فقیه حجت برای همگان است و باید بدانیم مشروحیت نظام از انبیای الهی بوده ولی مقبولیت نظام بستگی به مردم جامعه دارد و نیاز به بیعت مردم دارد.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی نمونه مردم سالاری دینی است که مشروعیت را از انبیا گرفته و مقبولیت را از مردم می گیرد.

وی با تاکید به اینکه باید در جامعه اسلامی رضایت اکثریت کسب شود و رضایت مختص افراد خاص نباشد، ادامه داد: وقتی عمده رضایت از جانب مردم در جامعه حکم فرما باشد نارضایتی اندک در جامعه قابل جبران است ولی اگر این حالت برعکس باشد جامعه فاسد خواهد بود.

آیت الله شبستری با اشاره به برخی مسوولان در زمینه اینکه اولویت و امتیازات کشور را برای نزدیکان خود قرار می‌دهند، گفت: نباید چنین چیزی در کشور ایجاد شود و باید همه مردم به صورت مساوی از امتیازات کشور بهره‌مند شوند.

خطیب جمعه تبریز به دستورات مهم اسلام در خصوص انتخاب مسوول اشاره کرد و گفت: مبالغه و اقداماتی خلاف اسلام برای انتخاب و همچنین وعده‌های الکی و سپس خلف وعده کردن را باید مد نظر قرار داد و کسب رضایت مردم و خود رای بودن در اولویت انتخابات قرار گیرد.

وی افزود: مسوولی که استبداد رای داشته بعدا به تکیه گاه لغزش تبدیل می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مشروعیت حکومت اسلامی با نظر پیامبران و فرستادگان الهی بوده ولی باقی ماندن و پایداری حکومت اسلامی رضایت مردمی خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :