رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: براساس اخبار به دست آمده از ساعات اولیه اخذ رای تا کنون 500 هزار نفر در استان رای خود را در صندوق های رای انداختند.
کد خبر: ۴۲۶۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ 19 May 2017
سعید شبستری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ساعات اولیه اخذ رای جمعیت با ذوق و علاقه بالا و پرشور حضور یافته اند تا نشان دهند که هنوز در صحنه هستند.

وی ادامه داد: در بعضی شعب به دلیل تایید برخی افراد در آخرین ساعات کل لیست ها تغییر کرده بود که باید به سیستم وارد می شد به همین دلیل با کمی تاخیر آغاز به رای گیری شد.
شبستری اظهار کرد: سه هزار و 241 شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری، سه هزار و 636 شعبه اخذ رای انتخابات شوراهای اسلامی و 522 شعبه اخذ رای برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در استان وجود دارد.
وی تعداد واجدین شرایط رای دادن در استان را 12 هزار و 392 نفر برشمرد و گفت: از این تعداد 66 هزار و 102 نفر رای اولی هستند.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در خصوص انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم نیز افزود: 15 نفر در حوزه انتخابیه اهر- هریس و 23 نفر در حوزه انتخابیه مراغه- عجب‌شیر برای انتخابات میان دوره ای مجلس دهم رقابت می کنند که در نهایت از هر حوزه یک نفر به مجلس شورای اسلامی راه خواهد یافت.
وی همچنین در خصوص صندوق های سیار اخذ رای در استان اظهار کرد: این صندوق ها به صورت متناوب در ساعات معین شده در برخی روستاها حضور می یابند و در شهرها نیز در برخی بیمارستان ها، پادگان ها و کارخانجات بزرگی که به صورت شیفتی کار می کنند ارسال می شود.
وی تاکید کرد: فقط داشتن شناسنامه به شرط اینکه شماره کد ملی خود را ارائه دهند به تنهایی کافی است و تمام شعب ثبت احوال استان برای ارائه شماره ملی آماده است و شهروندان حتی به صورت تلفنی نیز می توانند با دادن مشخصات کد ملی خود را دریافت کنند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در تمام شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 2 حوزه اهر - هریس و مراغه - عجب شیر برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار