امامعلی رحمان، رئیس جمهوری تاجیکستان به دعوت سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، در نشست کشورهای عرب، مسلمان و ایالات متحده آمریکا در شهر ریاض، شرکت خواهد کرد.
کد خبر: ۴۲۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ 20 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از ایرنا و رسانه های محلی، یک منبع از دفتر ریاست جمهوری تاجیکستان گفت: در این نشست که قرار است روز 21 می (فردا 31 اردیبهشت) برگزار شود، رئیس جمهوری تاجیکستان شرکت و سخنرانی می کند. 
«شوکت میرضیایف» رئیس جمهوری ازبکستان، از دیگر سران آسیای میانه است که برای شرکت این نشست دعوت شد.
به گزارش خبرگزاری فرانس پرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از مبتکران نشست کشورهای عرب، مسلمان و ایالات متحده آمریکا محسوب شده و در نظر است، ضیافتی با حضور ترامپ و نمایندگان بیش از 50 کشور در حاشیه‌ این همایش، برگزار شود. 
بنا به گزارش دفتر ریاست جمهوری تاجیکستان، انتظار می‌رود در حاشیه ‌نشست کشورهای عرب، مسلمان و ایالات متحده آمریکا ، امامعلی رحمان با برخی از سران کشورها دیدار کند. 
این نخستین سفر خارجی دونالد ترامپ است که امروز (شنبه) وارد عربستان سعودی شده و با «سلمان بن عبدالعزیز»، شاه این کشور دیدار و گفت و گو خواهد کرد. 
بر اساس گزارش وزارت امور خارجه آمریکا، انتظار می‌رود دونالد ترامپ با سران شش کشور عربی شامل عربستان سعودی، بحرین، قطر، کویت، عمان و امارات متحده عرب، به طور جداگانه ملاقات کند. 
امامعلی رحمان آخرین بار در ماه ژانویه سال 2016 به عربستان سعودی سفر کرده بود. 
رئیس جمهوری تاجیکستان در جریان آن دیدار عربستان سعودی را در جهان عرب و منطقه خاور میانه شریک مهم خوانده و خواستار تحکیم همکاریها شده بود. 
مناسبات دیپلماتیک میان تاجیکستان و عربستان سعودی ماه فوریه سال 1992، بعد از کسب استقلال تاجیکستان برقرار شد. تا سال 2014 عربستان سعودی حدود 70 میلیون دلار در اقتصاد تاجیکستان سرمایه گذاری کرده بود. 




۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار