انتخابات شورای شهر در 29 اردیبشهت ماه نه تنها یک رویداد سیاسی بلکه حاوی یک پیام مهم هم بود. پیام نه به فساد آنهم با رویکردی اصلاح طلبانه.
کد خبر: ۴۲۹۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷ 24 May 2017
لیست امید اصلاح طلبان این بار با دقت بیشتری نسبت به لیست مجلس دهم بسته شده بود و تائید صلاحیت باورنکردنی ژنرالهای اصلاح طلبی همچون شکور اکبرنژاد، مسعودی ریحان و .. سبب شد تا این بار این جریان سیاسی مجبور به وارد کردن کاندیداهای سفارشی تهران نباشد. به هر حال امروز اکثریت اعضای شورای شهر پنجم تبریز را اصلاح طلبان تشکیل می دهند. اصولگرایان در اقلیت هستند و طبیعی است که برای بقای سیاسی خود در شورای پنجم برنامه ریزی کنند.

همچنانکه از قبل نیز مشخص بود ، گزینه ریاست شورا به غیر از دکتر شکور اکبرنژاد، نمی تواند منصفانه باشد و این مساله تا حدود زیادی در ذهن اصولگرایان وجود دارد. از طرف دیگر اصولگرایانی که از لیست انتخاباتی وارد شورا شده اند فقط سه نفر هستند. اشرف نیا-آجودان زاده و البته فریدون بابایی(جای گذاری وی در این لیست چنان موجب بهت ناظران شد که خود اصولگرایان مجبور به ارائه لیست های موازی شدند).

 
به هرحال تنها اعضای غیر لیستی عبارتند از محرم محمدزاده و دبیری . یعنی تراز این دو عزیز تقریبا یکسان تعریف می گردد. البته دبیری در ائتلاف قره داغی ها سرلیست بود.

اصولگرایان بدیهتا برای رهایی از بار سنگین اصلاح طلبان به ناچار دست به تشکیل ائتلاف نانوشته ای خواهند زد. بدلیل اینکه آرای اشرف نیا پائین بوده و به ناچار این جریان فکری درصدد همسوئی با دبیری خواهد بود. امری که دبیری چند روز است که منتظر آن است. دبیری به خوبی می داند که در جایگاه ریاست شورا ، نخواهد نشست پس بنابراین دو تاکتیک را دنبال خواهد نمود. 1- حفظ نجفی در شهرداری 2- ائتلاف با غیر اصلاح طلبان.

از هر دو حالت ممکن ، به نظر می رسد گزینه 2 قابل حصول تر است. بنابراین پیش بینی می شود دبیری برای آبروداری سراغ اصولگرایان برود. البته این مساله را هم بایستی در نظر داشت که اصولگرایانی ماند بیگی هم بشدت از تیم نجفی دبیری حمایت می نمایند . این مساله از انجا قابل فهم است که تیم استانداری قطعا در مقابل نمایندگان اصولگرا بخصوص امثال بیگی که یادگاران دولت قبل می باشند مواضع نرمی نخواهند داشت و بنابرانی این نمایندگان طبیعتا برای یارکشی سیاسی مجبور به همکاری با شهرداری و شورای شهر خواهند بود.

اصولگرایان بایستی به هوش باشند که تداوم حمایت آنها از دبیری به معنای موضع گیری در مقابل اکثریت مردم تبریز تلقی شده و نتیجه آن در انتخابات مجلس یازدهم خود را نشان خواهد داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار