گزارش روز تابناک تبریز
کد خبر: ۴۳۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶ 03 June 2017
خبر انتصاب حجه الاسلام آل هاشم به سمت نمایندگی ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی حداقل دارای دو کارکرد عمومی بوده و یا خواهد بود. 
نخستین کارکرد این تغییر چهره، همانا آن چیزی است که گرایشی از آن به چرخش نخبگان یاد می کند. دمیده شدن روح جدیدی در کالبد مدیریت ارشد استان و امکان استفاده از ایده های جدید و احتمالا استفاده از ظرفیت های انسانی جدید برای پیشبرد امورات کلان استان.
 
 
هرچند ذکر این نکته نیز ضروری است که متاسفانه یک عقیده ناصوابی درمیان انقلابیون و حزب اللهی ها رسوخ پیدا کرده است که بالاترین شان و همچنین ماموریت نماینده ولی فقیه را اقامه نماز جمعه می دانند که البته این مساله ای اشتباه است.
 
دومین حسن این انتصاب را بایستی رنگ وبوی اندک سیاسی ایشان دانست. واقعیت ماجرا چنین است که شخص رهبری متعلق به همه ملت ایران و حتی شیعیان جهان است . انحصار چنین شخصیت هایی برای یک گروه خاص قطعا دور از اندیشه های فقهی امام راحل است.
 
نمایندگی رهبری آنهم در سطح استان که یقینا بار مسئولیت بزرگی بر دوش دارد می طلبد که شخص امام جمعه علیرغم حساسیت های خاص خود نسبت به سرنوشت انقلاب اسلامی ، از نوعی بی طرفی سیاسی نیز برخوردار باشد. این بی طرفی شاید در امورات روزمره اثرات خود را نشان ندهد اما یقینا در بزنگاه های سیاسی واجد اهمیت خواهد بود.
 
آنچه این وجیزه می خواهد مختصرا معروض دارد اهمیت وحدت است. از این روی بایستی متذکر شد علایق سیاسی امام جمعه یک شهر در مجال هایی که امکان بروز دارد ، می تواند موجب ایجاد بارهای سیاسی مثبت و منفی گردیده و سبب بر هم خوردن وحدت کلمه مردم می شود.
 
یکی از امامان جمعه استان در انتخابات سال 84 ، رسما جانب یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری را گرفت و حتی نام کابینه پیشنهادی آن را بر زبان آورد و همین مساله سبب رنجش بسیاری از طرفداران کاندیدای رقیب شد. در حالیکه بسیاری از مواضع آن امام جمعه محترم اصولی و انصافا در چارچوب منویات رهبری قرار داشت اما بسیاری از مومنین در قضاوتهای خود آن جهت گیری را مبنای تشخیص قرار می دادند.
 
نکته این که تصاویر حضور شخصیت های سیاسی اصلاح طلب ، در نخستین امامت جمعه آقای آل هاشم را بایستی به منزله بارقه امیدی برای وحدت بیشتر مردم دانست.
 
چرا که برای تحقق وحدت همه گروه ها و احزاب سیاسی و حتی مردم عادی نیز از پندارها و اسلوب ها خود با اندکی ملایمت وارد تعامل شوند. این که اصولا حضور اصلاح طلبان که بعضا با نام فتنه گران نیز از انها یاد می شود چه اهمیتی دارد را بایستی با توجه به نتیجه انتخابات 29 اردیبشهت ماه جواب داد.70 درصد مردم تبریز در انتخاب خود با علم بر همراهی این فتنه گران ادعایی به روحانی رای داده اند. حال مگر می شود نخبگان این جریان اجتماعی را که در حال حاضر در اکثرتی عددی نیز هستند را فراموش کنیم.
 
آنچه جامعه نیازمند آن است وحدت عملی و به دور از شعار است. امروز حسب منویات رهبری جامعه به اصلاح طلبی و اصولگرایی توامان نیاز دارد بنابراین این وظیفه بر دوش انقلابیون و کسانی است که رنگ خود را در انقلابی گری پر رنگ تر از دیگران می پندارند.
 
بارقه های امید برای بازگشت عده ای از مردم تبریز به نماز جمعه موضوع کم اهمیتی نیست. بسیاری از انهایی که اصولگرایان با نام فتنه گر از انها یاد می کنند ، حتی بعد از 29 خرداد 88 یک بار هم از موسوی و کروبی حمایت نکرده اند . اندکی انصاف و واقع بینی می تواند شرایطی را فراهم نماید تا حجه الاسلام آل هاشم منادی وحدت در نماز جمعه و تعقیب مطالبات کلان انقلاب اسلامی در استان باشد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار