شورای شهر تبریز انتخاب می کند؛
کد خبر: ۴۴۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 17 June 2017
مهمترین پیام را اگر بخواهیم مستفاد کنیم همانا تکیه و تاکید مردم بر نه بزرگ به فساد موجود شهرداری و شورای چهارم شهر تبریز بود.

این نه بزرگ برای وضع موجود را می توان در سطح بندی ها و لایه های مختلف جستجو نمود. هر چند موضوع این نوشته بررسی گذشته های تبریز نیست اما این اراده مردم برای تغییر وضع موجود را می توان بعنوان اجماع نظری مردم در خصوص لزوم برداشته شدن گام های بسیار بزرگ برای تبریز دانست.

عملکرد همه شهرداران تبریز از زمانی بلدیه چی تا کنون ، هم قابل تامل و هم در برخی موارد قابل تقدیر است . واین اصل مسلم را نبایستی فراموش کرد.اما آنچه نگارنده را برای انتخاب این تیتر و تفصیل آن در این سطور وا می دارد همزمانی آغاز بکار شهردار آتی تبریز با رویداد مهم تبریز 2018 است.

اگر به نتیجه انتخابات و پیام ناشی از آن دوباره نگاهی بیاندازیم یقینا این نکته را خواهیم دریافت که برای ارائه تبریز در تراز 2018 نیازمند حضور شخصیت ملی در جایگاه شهرداری تبریز هستیم. اما چرا شخصیت ملی ؟

شهردار آتی تبریز اگر از میان شخصیت های ملی کشور باشد یقینا در ارتباط گیری های خود برای جذب سرمایه های مادی و معنوی برای مدیریت پروژه تبریز 2018 با دست بازتری وارد عرصه خواهد شد.

شخصیت های ملی هر چند بعضا بدلیل برخی وابستگی های سیاسی ، محذوریت هایی را نیز دارند اما انتخاب یک شخصیت ملی با بار سیاسی کمتر می تواند این نقطه ضعف را نیز پوشش دهد.

انتخاب شخصیت ملی می تواند در همراه نمودن افکار عمومی به سمت تبریز نقش مهمی ایفا نماید.شاید ذکر این نکته چندان نیاز نباشد که اقدام برای انجام بسیاری از پروژه های خلاقانه و عظیم نیازمند حضور یک شخصیت با اعتبار کشوری بر مسند امور است .

امید است شورای پنجم شهر تبریز ، با درک شرایط خطیر تبریز ، بعنوان کلانشهری که از جایگاه واقعی و مطلوب خود فاصله گرفته است نیازمند حرکتی فراتر از اقدامات جاری و ساری است . انتخاب شخصیت ملی و برجسته می تواند برای پر کردن بعضی از خلاهای موجود در شهرداری و شورای شهر تبریز مفید باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار