کد خبر: ۴۴۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵ 19 June 2017
شاید در دوران انتخابات این ظن در میان سیاسیون  و حتی بخش هایی از جامعه که در ردای رقابت سیاسی برآمده بودند به گوش میرسید که فلان نهاد انقلابی نباید در سیاست دخالت کند و ..یا شنیده می شد که منظور گوینده از اینکه دوران موشک ها به پایان رسیده است وادادگی در مقابل قدرتها و نشانه های تسلیم در برابر زورگوئی هاست و یا اینکه سخن از گفتگو زدن معادل دوری گزینی  غیر منطقی و عقلانی از قدرت بازدارنده نظامی است.
 
این جملات که بعضا از زبان کاندیداها نیز در کوران انتخابات شنیده  میشد در میان طیفی از سیاسیون به عنوان نشانه هایی از وطن فروشی و یا پایبند نبودن به منافع ملی ، انکار نقش نیروهای های نظامی در تامین وامنیت ملی و .. طرح می شد.
 
اما پاسخ نظامی مقتدرانه سپاه به حملات تروریستی داعش به مجلس و مرقد مطهر امام (ره) با موشک های میان برد، را میتوان نمادی از فروپاشی یک تقسیم بندی خیالی نیز دانست.
 
تنها 12 روز از حادثه تروریستی تهران نگذشته بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همانگونه که در همان آغازین روز آن اقدام کور تروریستی اعلام کرده بود که پاسخ خون بی گناهان و حریم شکنان امنیت کشور و مشوقان آنها را خواهد داد، به وعده خود عمل کرد و با شلیک 6 فروند موشک از مرزهای غرب کشور به محل استقرار فرماندهان و نیروهای داعش در 650 کیلومتر آنطرف‌تر در دیرالزور سوریه همزمان خواب را بر تروریست ها و حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای آنها حرام کرد.
 
این حمله نظامی نه تنها موجب خوشحالی بسیاری از وطن دوستان این کشور شد بلکه موجب تقریب قلوب بسیاری از سیاسیون نیز شد.
 
اصلاح طلبان که اغلب در تقابل سیاسی رقیب خود نیم نگاهی هم به تذکرات به سپاه و بسیج در مورد فعالیت های سیاسی شان در رقابت ها دارند پا به پای اصولگرایان این غرورآفرینی ملی را جشن گرفتند تا نشان دهند بسیاری از انگ های سیاسی که مربوط به دوران رقابت ها ست بیجا و باطل است.
 
علی نوبخت عضور فراکسیون امید مجلس
اقدام سپاه آن قدرت علمی و توان نظامی ایرانیان و انقلابیون را می‌رساند و البته پیام چند منظوره‌ای بود یعنی هم برای استکبار پیغام داشت و هم عناصر منطقه از جمله داعش که ملعبه دست یک سری جهانخواران شده است.
 
ظریف
توان موشکی ایران از شهروندانش در دفاع مشروع و قانونی حمایت می‌کند و همزمان مبارزه مشترک جهانی با داعش و تروریزم افراط‌گرا را به پیش می‌راند.
 
حکیمی پور عضو اصلاح طلب شورای شهر
پاسخ مقتدرانه سپاه نشان داد که ایران بر سر امنیت ملی خود با کسی شوخی ندارد.
 
علی مطهری
حمله موشکی سپاه به تروریتسها ، بجا و کاملا منطقی بود.
 
الیاس حضرتی
دست مریزاد به برادرانم در سپاه
اینها نمونه هایی از واکنش های اصلاح طلبان بود به عملیات مقتردانه سپاه. این همان اجماع ملی است که در کمتر موضوعی تا کنون در داخل مسئولین سیاسی کشور وجود داشته است. این همان درک مشترک از اهمیت اساسی امنیت ملی است که برای قدر دانی آن چپ و راست وجود ندارد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :