کد خبر: ۴۴۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ 24 June 2017
راهپیمایی روز قدس امسال اولین گردهمایی وسیع ملی پس از حادثه ی تروریستی تهران بود. از این رو موقعیت مناسبی برای بیان اعلام نظر ملت ایران در سطحی وسیع نسبت به حادثه ی مذکور و همچنین پاسخ قاطع نظام به چنین اقداماتی به شمار می رفت.
 
بهره گیری از ظرفیت عظیمی که در موسم راهپیمایی های مناسبتی همانند روز قدس و 22 بهمن وجود دارد، همواره با بغض و کینه ی مخالفان این آب و خاک همراه بوده است. کینه توزی در برابر این ظرفیت عظیم هرازگاهی در اشکال مختلف نمایان می شود؛ اما یکی از روش هایی که برای تخلیه ی بغض این افراد صورت می گیرد، تفرقه افکنی در میان آحاد ملت و مسئولان است.

در راه پیمایی روز قدس امسال شاهد هتاکی به مسئولان رده بالای کشور در یک گردهمایی ملی بودیم که موارد مشابه آن را پیش از این نیز مشاهده کرده ایم. این قبیل رفتارها اتفاقات مشکوک و چند وجهی هستند که نمی توان در مورد ماهیت و هویت افراد هتاک نظری محکم و مستند داشت. این افراد می توانند از هر گروهی نظیر موافق و مخالف شخصی مورد هتاکی قرار گرفته و مخالف نظام باشند. چنان چه پیش از این هم هتاک و مغرضانی را دیده ایم که بعدها در اردوگاه همان طیف فرد مورد هتاکی دیده شده اند. گاهی نیز این افراد فریب خوردگان و یا تندروهایی از طیف مقابل هستند که به واسطه تشخیص غلط شخصی و یا با تحریک برخی از افراد دیگر دست به چنین اقداماتی می زنند.
آنچه که در مرود اینگونه رفتارها مورد اتفاق است، غیرقابل توجیه بودن هرگونه هتاکی به مسئولین نظام از هر طیف و هر گروهی است.

در مواجهه با هتاکی افرادی که تا کنون ماهیت خودجوش بودن و یا تشکیلاتی بودن آنها معلوم نیست، نمی توان نظری قاطع داد؛ اما محکوم بودن رفتارها حتمی و قطعی است. البته باید به نکته ی جالبی هم اشاره کرد و آن، جوشش بی نظیر دولتی ها در مورد این موضوع است که در سالهای اخیر و در مورد موضوعات مهم تر از این را از بسیاری از همین افراد شاهد نبودیم؛ مانند موضوع حمله تروریستی به مجلس و همچنین واکنش نسبت به اقدام سپاه در پاسخ گویی به آن.

در همین راستا جمع وسیعی از مسئولان کشور، فعالان سیاسی و رسانه ای کشور نسبت به اتفاق مذکور، در صقحات مجازی منتسب به ایشان واکنش نشان داده و این عمل را محکوم کرده اند. در ادامه به مرور این واکنش ها می پردازیم:




فرشاد مهدی پور سردبیر و مدیر مسئول صبح نو در مورد تشکیک نسبت به اتفاقات روز قدس در حساب توئیتر خود نوشت:

یک آتش به اختیار تاریخی و مشکوک داریم که همیشه بنفع دولت کار میکنه(چه زمان خاتمی باشه و چه روحانی)؛ شعار دادن امروز علیه روحانی، اینجوریه.





الیاس نادران نماینده ی اسبق اصولگرای مجلس در حساب توئیتر خود نوشت:
امام صادق: شقران! قبیح از همه ناپسندست از تو بخاطر موقعیتت ناپسندتر
شعار تفرقه افکن ناپسند بود سخنان تفرقه افکن این روزهای منتخب مردم ناپسندتر!
 




اسحاق جهانگیری که خود او از جمله افرادی بود که مورد اعتراض یکی از همین افراد قرار گرفته بود، پس از رخ دادن این اتفاق نسبت به رفتار آن شخص واکنش نشان داد و نوشت:
خواهر گرامی! اشتباه می کنید این کارها به ضرر نظام و کشور است
 




الیاس حضرتی دیگر نماینده ی اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی هم در واکنش به اتفاق رخ داده در راهپیمایی روز قدس در حساب توئیتر خود نوشت:
جوانان عزیزی که با هشتک حامی روحانی ام پاسخ هتاکی به منتخب ملت را دادید، دستمریزاد به شما؛ پیگیر این توهین تاریخی در مجلس خواهم بود




سید عباس صالحی سرپرست اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به اتفاقات روز راهپیمایی در حساب توئیتر خود اینگونه نوشت:
حاشیه سازی در روز قدس، مخالف منافع ملی و رهنمودهای صریح مقام معظم رهبری بود. مواظب باشیم که جنگ سالاران خارجی را امیدوار نکنیم




محمدرضا عارف نماینده ی اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در حساب شخصی توئیتر خود نوشت:
طرح شعارهای انحرافی و توهین آمیز توسط وحدت شمنان در راهپیمایی روز قدس، همسویی و همصدایی با دشمنان ملت است




علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در حساب توئتر خود و در واکنش به اتفاق اخیر نوشت:
اقدام سازمان یافته امروز علیه رئیس جمهور، توهین به ملت و توهین به شعار وحدت اسلامی برای قدس است.



معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست دولت یازدهم هم در واکنش به هتکاکی در روز راهپیمایی در حساب تویتر خود نوشت:
اقدام زشت عده ی قلیلی با هتاکی و توهین به رئیس جمهور نمی تواند وحئت ملی، اقتدار مردم ایران و حمایت قاطع از آقای روحانی را خدشه دار کند




محمود واعظی وزیر ارتباط و فناوری دولت در واکنش به اتفاق اخیر در صفحه ی اینستاگرام خود نوشت:
متاسفانه امروز عده ای به جای محکوم کردن اسرائیل، به رئیس جمهور منتخب مردم بی احترامی کردند و نشان دادند که در شرایط بسیار حساس منطقه، تنها چیزی که برایشان اهمیت ندارد، منافع ملی و حفظ اقتدار و یکپارچگی نظام است، به راستی این افراد با چه تفکری به عضو مجلس خبرگان رهبری، رئیس جمهور منتخب مردم و رئیس شورای عالی امنیت ملی در روزی که باید به اسرائیل حمله کنند، بی احترامی کرده و احتمالاً خود را مدافع نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز می دانند
 




پرویز اسماعیلی  در حساب توئیتر خود نوشت:

به نظر شما صهیونیست ها و داعش چقدر هزینه می کردند تا رسانه آمریکایی تیتر بزند: راهپیمایی روز قدس با شعار علیه روحانیبرگزار شد!





محمد صالح مفتاح عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی در دو توئیت متفاوت و در واکنش به وقایع دیروز گفت:

روحانی با برنامه ریزی قبلی به منتقدان، به بسیج، به سپاه، به علما و ...توهین می کند. بعید نیست شعارها و توهین ها هم کار نزدیکان خودش باشد!

بیشترین منفعت از این اتفاق به جیب روحانی رفت.چرا با کسانی که عامل یا آمر بوده اند برخورد مناسب نمی شود؟







شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، در حساب توئیتر خود نوشت:

وحدت شکنی در روز قدس همگامی با تلاش های بی وقفه اشغالگران قدس برای انحراف جهان اسلام از مسئله فلسطین است





زهرا احمدی پور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، در حساب تویتر خود نوشت:

توهین به رئیس جمهور در روز قدس پاسخ ناشایست افراط گرایان است به انتخاب عقلانی و اعتماد ملت به نظام جمهوری اسلامی ایران



مجتبی باجلان خبرنگار کیهان در حساب توئیتر خود نوشت:

حاشیه های راهپیمایی روز قدس، تحریف عملی عبارت آتش به اختیار رهبر انقلاب پس از تحریف نظری آن از سوی جریان امی دولت و روزنامه های زنجیره ای است



فرید الدین حدادعادل هم در چند پست مجزا در حساب توئیتر خود نوشت:

چند نکته برای ماجرای نیمروز در روز قدس:
توهین کردن به رئیس جمهور منتخب در هر سطح و در هر شرایطی خطاست. اما نسبی عمل نکنیم، سال 88 هم همینطور بود؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :