مشاور عالی امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد
مشاور عالی امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در سه ماهه اول سال جاری 625 کیلو گرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده و 10 باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی شده که نسبت به مشابه سال گذشته 100 درصد رشد داشته‌ایم.
کد خبر: ۴۴۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸ 24 June 2017
 محمدعلی نصرتی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان در خصوص آخرین آمار مربوط به سه ماه نخست سال جاری، اظهار داشت: در سه‌ماهه سال جاری 625 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده که نسبت به مشابه سال گذشته 257 درصد افزایش قابل توجهی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در سه‌ماهه سال جاری 5 هزار و 759 نفر قاچاقچی، توزیع‌کننده و حمل‌کننده مواد مخدر و معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند، افزود: همچنین 10 باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی شده که نسبت به مشابه سال گذشته 100 درصد رشد داشته‌ایم.

مشاور عالی امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه افزایش اعتیاد در بین زنان و کاهش سن ابتلا به اعتیاد نگران‌کننده است، افزود: از این تعداد دستگیرشدگان 90 درصد آقا و 10 درصد زنان هستند و همچنین متأسفانه آمار ابتلا به اعتیاد در بین سنین 20 تا 30 سال رشد بالایی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با بالا بردن مهارت‌های افراد جامعه علی‌الخصوص افراد در معرض خطر نباید اجازه دهیم مواد مخدر در قالب یک سبک زندگی وارد زندگی خانواده‌ها شود، با آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی نباید اجازه دهیم زنان جامعه تنها برای بالا بردن پرستیژ به سمت قلیان سراها بروند باید مردم را به این مسائل حساس کنیم.

نصرتی با بیان اینکه همچنین یک کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی از طریق نیروی انتظامی کشف و منهدم شد، خاطرنشان کرد: همه اقدامات انجام شده در قالب یک هزار و 222 مرحله عملیات پلیسی انجام شده است.

وی ادامه داد: اخیراً نیز یک باند تهیه و توزیع که البته تهیه در استان دیگر بوده و تنها توزیع در استان ما بود به میزان 14 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی کشف شد که از طریق سربازان گمنام شناسایی و متلاشی شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: آخرین محموله مکشوفه نیز مربوط به تیم سه‌نفره‌ای بود که از استان دیگری وارد آذربایجان شرقی شده بودند و پس از شناسایی و تعقیب 3 کیلو هروئین کشف شد.

وی بیان کرد: در راستای مبارزه مستمر با مواد مخدر در سه‌ماهه سال جاری 441 نقطه آلوده از طریق عوامل انتظامی پاک‌سازی شده و البته مناطق پاک‌سازی شده و موردنظر به‌صورت مستمر رصد و نظارت می‌شود.

نصرتی در ادامه با اشاره به فرارسیدن 26 ژوئن و به عبارتی دیگر 5 تیر ماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و شعار سازمان ملل در این خصوص مبنی بر «گوش داد به کودکان و نوجوانان گام نخست در کمک به رشد سالم و ایمن آنهاست» گفت: این شعار نشان‌دهنده اهمیت اقدامات فرهنگی بوده به عبارتی دیگر روش‌های سخت‌گیرانه و پلیسی کافی نیست و باید در راستای مبارزه با این بالای خانمان‌سوز کارهای فرهنگی و تربیتی و پیشگیری‌های اولیه مقدم بر همه امور است.

وی با بیان اینکه به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر شعار «جامعه پاک عاری از اعتیاد» در کشور انتخاب شده، اضافه کرد: با توجه به اینکه اولین اولویت مسائل اجتماعی کشور بحث مواد مخدر و پیامدهای نگران‌کننده آن بوده لذا جهت‌گیری‌ها به سمت اجتماعی کردن، هماهنگ کردن و علمی و هوشمند کردن مبارزه با مواد مخدر سوق داده شده است.

مشاور عالی امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص برنامه‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در استان، گفت: مشاوره رایگان اعتیاد برای خانواده‌های در معرض خطر و همچنین افتتاح کتابخانه مرکز ماده 16 با همکاری مسوولان کتابخانه‌های استان و افتتاح کارگاه اشتغال در مرکز ماده 16 از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است.

وی افزود: همچنین برپایی نمایشگاهی از تولیدات بهبودیافتگان از اعتیاد، نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در چند شهر، اجرای تئاتر خیابانی و نمایشگاه عکس با موضوع پیشگیری از دیگر برنامه‌های روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در استان است.

به گزارش فارس، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای جدی، پرهزینه و پر نتیجه در این روز افتتاح المپیاد ورزشی بهبودیافتگان بوده که برای بیش از 300 نفر در 8 رشته ورزشی برنامه‌ریزی شده است.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد مبارزه با مواد مخدر به سمت پیشگیری باید برود و در این راستا همه باید پای کار بیایند و در حوزه‌ای می‌توانند کاری انجام دهند، ادامه داد: به‌منظور اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی 2 فیلم بلند زیر پل و بیگانه و برنامه سیمای اعتیاد در خانواده تهیه و در مقیاس بیشتری توزیع خواهد شد.

نصرتی در ادامه با بیان اینکه در خصوص کشت مواد مخدر خوشبختانه کشت خشخاش و شاهدانه در استان نداریم، گفت: همچنین نظارت مستمر بر داروخانه‌ها، عطاری‌ها و مناطق آلوده توسط نیروهای نظارتی انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اولویت اصلی ما در این مسیر پیشگیری و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر بوده، گفت: تلاش داریم تا مبتلایان به این بلای خانمان‌سوز را به آغوش خانواده‌هایشان بازگردانیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به نقش فضای مجازی در بحث مواد مخدر، گفت: فضای مجازی پیچیده‌ترین و خطرناک‌ترین فضا در این خصوص بوده که در این راستا از کسانی که تخصص دارند و متعصب به کشور خود هستند می‌خواهیم پای کار بیایند.

وی در خصوص بحث فروش اینترنتی مواد مخدر نیز گفت: در این خصوص با توجه به تلاش همه‌جانبه و نظارت‌های انجام شده چند مورد گزارش و شناسایی‌شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :