استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی گفت: جشنواره و نمایشگاه ربع رشیدی، بهار دستاوردهای علمی و کاربردی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در سطح استانی و ملی است و همه دستگاه‌ها باید در برگزاری هرچه‌باشکوه‌تر آن همکاری جدی داشته باشند.
کد خبر: ۴۴۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵ 25 June 2017
دکتر اسماعیل جبارزاده در نشست هیأت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، با اشاره به برگزاری پنجمین دوره جشنواره و نمایشگاه فناوری‌های نو و پیشرفته تبریز در آبان ماه سال جاری، گفت: این جشنواره، محل عرضه و تقاضای فناوری‌های روز و کارآمد است و فرصت دادوستد یافته‌های علمی اساتید، محققان و پژوهشگران کل کشور و منطقه را بیش‌ازپیش فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی دخیل در برگزاری این نمایشگاه، گفت: برگزاری نمایشگاه از وظایف استانداری و دستگاه‌های دولتی نیست و کار استانداری، هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و مسائل کلان امنیتی است، بنابراین مدیریت چنین نمایشگاه‌هایی باید به پارک علم و فناوری، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و بخش خصوصی سپرده شود.

جبارزاده با بیان اینکه امسال با تمام توان برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ربع رشیدی تلاش خواهیم کرد، افزود: انتظار داریم اتاق بازرگانی و بخش خصوصی در حد توان از این نمایشگاه حمایت کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر ضرورت حضور قدرتمند ستاد نفت و گاز استان در این دوره از نمایشگاه تاکید کرد و افزود: در این بخش، یافته‌های علمی و نیازهای صنعت نفت و گاز برای صنعت‌گران، تولیدکنندگان و پژوهشگران ارائه شود.

وی با تأکید بر استفاده از شیوه‌های مختلف تبلیغی توسط رسانه ملی، رسانه‌های استانی و فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی از این نمایشگاه، گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه ربع رشیدی در قالب برنامه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی استان برگزار می‌شود، صداوسیما هیچ محدودیتی برای انعکاس اخبار آن ندارد.

جبارزاده با بیان اینکه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت ارشد استان در سال جاری است، اظهار کرد: در دوره قبلی نمایشگاه 1600 طرح فناورانه ارائه شد و هدف‌گذاری برای نمایشگاه امسال باید بیش از دو هزار طرح باشد و این امر دور از دسترس نیست.

وی تأکید کرد: نمایشگاه نباید فقط فرصت ارائه یافته‌ها باشد، بلکه باید از طرف دیگر فرصتی برای پذیرش نیازها و تقاضاهای طرف مقابل که بخش تولید است نیز ایجاد شود.

جبارزاده همچنین با اشاره به تهدیدهای موجود در عرصه‌های علمی و فناوری، از همکاری جدی کارشناسان اداره کل اطلاعات استان با ستاد اجرایی پنجمین نمایشگاه فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی خبر داد.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست، ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی را یکی از مهم‌ترین و بهترین دستاوردهای دولت یازدهم در استان دانست و گفت: استان آذربایجان شرقی در بین استان‌هایی که دارای منطقه علم و فناوری هستند، پیشرو بوده و استان‌های دیگر منتظر عملکرد و دستاوردهای استان ما برای توسعه فعالیت‌های خود هستند.

جبارزاده اظهار کرد: خوشبختانه بر اساس اختیاراتی که از سوی شورای عتف و سایر نهادهای مسئول در این زمینه داریم می‌توانیم فرآیندهای مربوط به الگوسازی در زمینه علم و فناوری را برای استان‌های دیگر انجام دهیم.

وی، هدف از ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری را شناسایی ظرفیت‌ها و امکانات ویژه استان در زمینه علم و فناوری دانست و گفت: باید از این پس نیز تلاش کنیم با شناسایی هرچه بیشتر امکانات، ثروت بیشتری برای استان ایجاد کنیم.

جبارزاده، از شناسایی 14 شبکه علم و فناوری در استان خبر داد و گفت: مسئولیت این شبکه‌ها در سال‌های گذشته با تعدادی از اشخاص حقیقی متخصص بود، ولی از امروز مسئولیت امور هریک از این شبکه‌ها به یکی از اشخاص حقوقی و دانشگاه‌ها واگذار می‌شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :