نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت تقویت ایمنی بازار این شهرستان گفت: اقدام های آتش نشانی تبریز در این زمینه کارساز و ارزشمند بوده و تداوم این اقدام ها ضروری است.
کد خبر: ۴۴۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ 28 June 2017
به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در مراسم اعطای درجه آتش نشانی به نیروهای جدید آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز افزود: شهروندان باید در بحث پیشگیری و آموزش موارد آتش سوزی هر لحظه فعال و آماده باشند.
وی اظهار کرد: با توجه به محدودیت ورود خودروهای آتش‌نشانی به داخل بازار تاریخی، تمهیدات آتش‌نشانی تبریز در خصوص توزیع برخی امکانات و تجهیزات ایمنی در مسیر بازار تبریز ارزشمند بوده و در مواقع بحرانی بسیار کارساز است.
امام جمعه تبریز یادآوری کرد: در سایر محیط ‌های خطرساز مانند ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، محیط‌ های صنعتی و واحدهای تجاری نیز کپسول‌های آتش‌نشانی نصب شده که این امر در صورت آموزش و آمادگی شهروندان در کاهش خسارت ها و خطرات نقش مهمی دارد.
حجت‌الاسلام‌ آل‌هاشم با بیان این‌که آتش‌نشانان جان خود را برای رفاه و آرامش شهروندان، به خطر می‌اندازند، ادامه داد: نمونه این رشادت‌ها در حادثه پلاسکوی تهران بارز بوده که موجب شد شماری از آتش‌نشانان به مقام رفیع شهادت نایل شوند.
وی گفت: آتش‌نشانان مانند رزمندگان جبهه جنگ در حساس‌ترین مواقع بحرانی وارد عمل می‌شوند بنابراین مسئولان شهر باید قدردان تلاش‌های آنان باشند.
امام‌جمعه تبریز اظهار کرد: فعالیت‌های آتش‌نشانی هر یک به نوعی کمک به شهروندان و خدمت به دین خدا بوده و به طور قطع اجر معنوی آن محفوظ است.
حجت الاسلام آل هاشم از تلاش‌های تیپ 121 نیروی زمینی ارتش که مسئولیت آماده‌سازی نیروهای جدید ورود آتش نشانی را بر عهده گرفته بود، قدردانی کرد و افزود: همکاری ارتش و شهرداری با حمایت شورای اسلامی شهر، موجب شده است که جوانان با انگیزه در قالب نیروهای جدید وارد آتش‌نشانی تبریز شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :