نایب‌رئیس مجلس مطرح کرد
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، از پیشنهاد تاسیس اتاق مشترک نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر تبریز استقبال کرد.
کد خبر: ۴۶۵۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ 24 July 2017
به گزارش تابناک  تبریز، مسعود پزشکیان در نشست مشترک با منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز، وحدت و هم‌افزایی را مهم‌ترین ضرورت توسعه شهر عنوان کرد و اظهار داشت: هم‌سویی نیروهای مختلف از سوی شهرداری، اعضای شورا، نمایندگاه مجلس و سایر مسئولان اجرایی، قطعاً می‌تواند مشکلات شهر را مرتفع ساخته و ظرفیت‌های مختلف اجتماعی را شکوفا کند.

وی افزود: بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی و اجرا باید الگوی موفقی در ارتباط و تعامل با یکدیگر طراحی کنند؛ الگویی که مبتنی بر اطلاعات شفاف، مشارکت و فراگیری، مسئولیت‌پذیری و پاسخ گویی و بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های مردم نهاد باشد و تمام مزیت‌ها را به سمت هماهنگی و قدرت وحدت متمرکز کند.

پزشکیان تصریح کرد: این الگو، مطابق متدهای علمی است که در عموم شاخص‌های توسعه در کشورهای مختلف، موفق بوده و قطعاً می‌تواند در کشور، استان و شهر ما نیز نتیجه‌بخش شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این‌‌که نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی، در پشتیبانی برنامه‌های خدمتگزاری، یکدل هستند، گفت: خوشبختانه ورود برادر گران‌قدر آقای دکتر فرهنگی به هیئت‌رئیسه، جایگاه حوزه انتخابیه را در مجلس شورای اسلامی، بیش از پیش تقویت کرده است. این ظرفیت‌ مهم در خدمت شهر است و البته نحوه بهره‌گیری از آن باید حساب‌شده باشد.

پزشکیان با تاکید بر این‌که نباید قدرت خود را در نفی دیگران بجوییم، اظهار داشت: معضلات کلانِ شهر و حتی مشکلات ریز و درشت محلات، باید با هماهنگی و هم‌افزایی حل‌ و فصل شود. یقین داشته‌باشید که مسئولان رده‌های مختلف ملی، وقتی شاهد همت مشترک مسئولان استانی و شهری باشند، از برنامه‌های اجرایی پشتیبانی خواهند؛ اما بر عکس، وقتی با اختلاف و تشنج در استان و شهر مواجه باشند، طبیعی است که عزمی برای حل مشکلات شهرمان نخواهند داشت.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، با استقبال از پیشنهاد تاسیس اتاق مشترک نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر تبریز، گفت: این بستر در هر فضایی که ایجاد شود، مغتنم و ارزشمند است و ما نیز به عنوان نمایندگان مردم، مصمم هستیم تا با پیگیری مباحث از طریق کمیسیون‌های تخصصی مجلس، محورهای مختلف فعالیت این اتاق را پیگیری کنیم.

دکتر پزشکیان اظهار داشت: به لطف خدا و به پشتوانه اعتماد مردم، این امتیاز مهم را داریم که در صورت لزوم، وزاری مختلف را به تناوب، به تبریز دعوت و مسائل مختلف را با جدیت پیگیری کنیم؛ اما صِرف سفر وزار، نمی‌تواند موثر واقع شود. باید، در مجموعه استان و شهر، متفق و یکدل باشیم و بدانیم دقیقاً چه موضوع مهمی را می‌خواهیم مطالبه کنیم؟

وی تاکید کرد: بسترهای توسعه شهر و رشد اقتصادی، فراهم است، اما پیش از اجرای هر برنامه‌ای باید رفتار خود را به سمت وحدت و هم‌افزایی هدایت کنیم؛ در این صورت قطعاً تبریز و آذربایجان‌شرقی می تواند به یکی از الگوهای مهم پیشرفت در میان شهرهای مختلف کشور تبدیل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار