بین الملل > خاورمیانه - سید عمار حکیم، از تاسیس جریان جدید حکمت ملی در عراق خبر داد.
کد خبر: ۴۶۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 25 July 2017
عمار حکیم در آغاز سخنانش از تشکیل یک جریان سیاسی جدید به نام 'حکمت ملی' خبر داد و گفت عراق نیازمند یک جریان سیاسی در حد چالش هاست، جریانی که بتواند دردهای این کشور را التیام بخشد و عنوان اصلی آن عراق باشد و بتواند برای شهروندان اعتماد سازی کند.

وی خطاب به عراقی ها با بیان اینکه 'ای مردم عراق به نام شما جریان حکمت ملی را اعلام می کنیم'، تاکید کرد که این جریان جدید سیاسی ، جریانی متمسک به میانه روی است.

رهبر ائتلاف ملی، با اشاره به اینکه 'عراق نیازمند آن است که از سوی افراد شایسته رهبری شود و متکی بر توانمندی های این کشور و این ملت باشد'، گفت : دراین مسیر دست های خود را به سوی همه برای همکاری دراز می کنیم.

حکیم، اطمینان داد که جریان جدید سیاسی 'حکمت ملی' با همه شرافتمندان در عراق همکاری می کند و افزود، جریان حکمت ملی با همه عراقی ها همکاری کرده و خارج از جبهه بندی های فرقه ای در انتخابات آینده شرکت می کند.

وی همچنین تاکید کرد : این جریان سیاسی به نظریه اقتصاد آزاد اعتقاد دارد و از سرمایه گذاری استقبال می کند تا فرصت های کار برای جوانان فراهم شود و آینده ای روشن برای آنها ترسیم کند.

رهبر ائتلاف ملی عراق، با اظهار اینکه اساس ساخت کشورها براساس آموزش و پرورش است، اضافه کرد، جریان حکمت به این بخش اهتمام خواهد ورزید.

وی از عموم نیروهای مسلح که به فتوای جهاد کفایی لبیک گفتند و در مقابل تروریسم ایستادند تقدیر و تشکر کرد و گفت، با همه جریان های سیاسی همکاری می کنیم و برای شروع یک جهش سیاسی تلاش خواهیم کرد.

حکیم از اهم توجه جریان حکمت را اهتمام به زنان و حقوق آنها دانست و در خصوص سیاست خارجی گفت: جریان حکمت در سطح سیاست خارجی معتقد است که عراق پل ارتباط است و نه جنگ.

این شخصیت سیاسی عراق در همین خصوص اضافه کرد: برای رسیدن به تفاهم با همه کشورهای منطقه تلاش خواهیم کرد.

سید عمار حکیم در بخش دیگری از سخنانش، بر تلاش جهت قطع دخالت های خارجی در منطقه تاکید و از جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب و ملت ایران به خاطر حمایت از عراق تقدیر و تشکر کرد.

وی خطاب به اعضای رهبری مجلس اعلای اسلامی عراق نیز گفت، شما همواره در مراحل سخت از هیچ کمکی دریغ نکردید و همواره به قلب ما نزدیک بوده اید.

عمار حکیم در عین حال خطاب به مردم عراق گفت: تاسیس حریان حکمت در پاسخ به تحولات طبیعی این کشور بوده است و همه بافت های مختلف مردم عراق در آن حضور دارند.

وی با تکرار این جمله که عراق نیازمند چنین جریانی بوده است، خطاب به عراقی ها گفت، جریان حکمت ملی از همه کسانی که تمایل به پیوستن به این جریان را داشته باشند، استقبال می کند.

عمار حکیم در پایان سخنانش، از مرجعیت عالی عراق، به ویژه آیت الله سید علی سیستانی و نقش وی در مراحل سخت این کشور تقدیر و تشکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار