نماينده آستان قدس رضوى در آذربايجان شرقى در نشست خبرى با اصحاب رسانه تبريز:
نشست خبری نمایندگی آستان قدس رضوی عصر سه شنبه 3مرداد در محل نمایندگی آستان قدس رضوی در استان برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳ 25 July 2017
به گزارش تابناک تبریز، محمد یوسف شاکری نماینده آستان قدس رضوی در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی در استان ها ماموریت دارد، اظهار داشت: حوضه ماموریت آستان قدس رضوی در بخش فرهنگی و خدمت رسانی است؛ در این راستا تلاش می کنیم مسیر سبز رویش ها وزایش ها فراهم شود.

وی اضافه کرد، سبک زندگی رضوی به کرامت انسان توجه زیادی دارد تا اینکه بتواند نتایج مثبتی داشته باشد که یکی از موارد آن می تواند امید به زندگی را افزایش دهد.

شاکری تشریح کرد، ساختار این سبک مردم محور و اخلاق محور است و باید فنی و کم هزینه و آسان باشد، این موضوع تحت تاثیر سه عنصر ، خادم، خدمت و مخدوم است؛ این حرکت در طی فرایند تدریجی شامل عموم مردم می شود.

وی افزود،آستان قدس رضوی از جریان عصمت متأثر است، و این یک ظرفیت ریشه دار با دیدگاه معنوی است.

شاکری خبر داد: در استان ها و شهرستانها نمایندگی استان قدس رضوی ایجاد می شود.

وی به برنامه های دهه کرامت اشاره کرد و گفت: دهمین سلسه جشن های مردمی زیر سایه خورشید در 31 شهرستان از تاریخ پنجم تا دهم مرداد با مشارکت های مردمی اجرا  می شود.

شاکری ابراز داشت: برنامه های هفته کرامت در قالب 4 تیم حضور در اجتماع هیأت، حضور در اماکن متبرکه، انجام جشن بزرگ مذهبی و فرهنگی به مانند بزم نور، حضور خادمان رضوی، زیارت گلزارشهدا و سرکشی از بیماران که نقطه توجه این برنامه ها در مناطق محروم است.

وی اضافه کرد،برنامه های خاص آستان قدس رضوی با مشارکت نهاد های دولتی در قالب 11 برنامه انجام می شود.

شاکری ابراز کرد، نزدیک به 1000 بسته ارزان در هفته کرامت توزیع می شود،و برگزاری مراسم ازدواج برای 200 زوج، حمایت از زوج های نابارور در جهت معالجه، سرکشی از 300 بیمار در منزل، حضور در مراکز پروی، سرکشی از 100 سادات یتیم تحت عنوان تکریم ایتام، جزء برنامه های هفته کرامت است.

وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم در اشتغال زایی نقش داشته باشیم، کار آفرینی را با کمک مؤسسات خیریه پیگیری می کنیم که یکی از این اقدامات اشتغال زایی برای 60 نفر در میانه شروع می شود.

وی ادامه با اشاره به اینکه دفاتر آستان قدس رضوی در استان گشوده می شود و کانون خادم یاران در 5 شهرستان تشکیل می شود.

وی در تشریح برنامه های آستان قدس رضوی اظهار داشت: ترمیم برخی از منازل مسکونی در قالب بهداشت سلامت و اعزام زاعر اولی به مشهد که در سال گذشته تعدادشان 11500 نفر است؛ در دهه کرامت 300 نفر زاعر اولی به مشهد اعزام می شود.

وی تصریح کرد،در رویکرد جدید باید بتوانیم در ادبیات آذربایجان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را معرفی کنیم که متعاقبا، ارتقای فرهنگ عمومی، توسعه فرهنگ رضوی و خدمات عمومی محقق شود.

شاکری خبرداد:پنجشنبه ساعت 3 به استقبال کاروان رضوی می رویم که این کاروان پس از رفتن به مزار شهدا و سپس با نماینده ولی فقیه در استان دیدار می کنند و همچنین جشن معنوی روز 13مرداد از ساعت 6الی 8 بعد از ظهر در محل سید حمزه برگزار می شود.

وی اضافه کرد، همایش خادم یاران رضوی که حدود 500 نفر خادم یار رضوی ثبت نام کرده اند در روز شنبه 7 خرداد در فرهنگسرای الغدیر برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار