گزارش ویژه تابناک تبریز
سفر اکبر ترکان به منطقه آزاد ارس بهانه ای شد تا یک بار دیگر اخبار مهمی که در این منطقه در حال رخ دادن است را مرور کنیم.
کد خبر: ۴۷۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ 04 August 2017
با تلاش های عرب باغی مدیریت فعلی منطقه آزاد ارس، شاهد رشد و شکوفایی ظرفیت های این منطقه در آینده ای نه چندان دور خواهیم بود. هر چند برای رسیدن به آن نقطه ایده آل فاصله زیادی وجود دارد اما اگر در سالهای قبل از 92 ، روند فعلی اجرای پروژه های زیر بنای با حساسیت و دقت فراوان تعقیب می گردید امروز دست یافتن به ان قله ها کمی آسانتر می بود.
 منطقه آزاد ارس در مسیر توسعه
دیروز پروژه های مهمی چون  پارک مسافر در آن منطقه افتتاح گردید. ترکان در برنامه خود از  پروژه فرهنگسرای ارس ، پارک درنا ، پارک مشاهیر، مینیاتور در حاشیه رود ارس دیدن نمود .همچنین وی مجتمع ویلایی ارس را افتتاح کرد و از مجموعه ورزش های زورخانه ای منطقه آزاد  نیز دیدن نمود.
 منطقه آزاد ارس در مسیر توسعه
همه اینها البته در برابر قرارداد همکاری علمی بین پردیس دانشگاه تهران و منطقه آزاد که با حضور نیلی رییس دانشگاه تهران و عرب باغی شاید ارزش پائین تری داشته باشد. چراکه این دانشگاه از نوع نسل چهارم مراکز آموزش کشور است که در آن منطقه افتتاح می گردد و از ارزش استراتژیکی برای استان و کشور برخوردار است. دیروز البته یک اتفاق مهم دیگر نیز در منطقه آزاد افتاد .

بهره برداری از سامانه ضد بارش تگرگ در دشت گلفرج
 
از پروژه های مهمی که در سفر ترکان به منطقه آزاد ارس مورد بهره برداری قرار گرفت میتوان به بهره برداری از تعداد 8 دستگاه ضد تگرگ نصب شده در مساحت 800 هکتار از اراضی این دشت اشاره کرد . شایان ذکر است که در سه سال اخیر 14 دستگاه ضد تگرگ با اعتبار 5 میلیارد و 600 میلیون ریال در باغ های دشت گردیان نصب شده است و برای نصب دستگاه های جدید، مبلغ 3 میلیارد و 488 میلیون ریال هزینه شده است.
 
 
افتتاح مجتمع  «آسمان ارس» نیز که یک مجمتع ویلایی و گردشگری است نیز باعث توسعه چشم گیر این منطقه در آینده ای نه چندان دور خواهیم بود.
 منطقه آزاد ارس در مسیر توسعه
این تلاش های مدیریت منطقه آزاد ارس قطعا زمینه را برای ارتقای سطح کارکردی منطقه آزاد ارس در استان و کشور فراهم خواهد نمود.

تهیه و تنظیم:محمد کاظم پور
برچسب ها: منطقه آزاد ارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :