کد خبر: ۴۷۳۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸ 06 August 2017
منطقه آزاد ارس امروز در مسیر ارتقا افتاده است. نمونه بارز پیشرو بودن آن افتتاح نسل چهارم دانشگاه های جهان در ارس بود که با حضور رییس دانشگاه تهران انجام شد.تبدیل منطقه آزاد ارس در گذشته ای نه چندان دور به جولانگاه ورود کالاهای بنجل چینی آسیب مهمی بود که  استان ما به تناسب همه کشور دچار آن شد.
 
البته کارشناسان امر معتقد بودند علاوه بر سیاست های غلط و ناکارآمد ملی که در ارس اعمال می شد و موجب هدر رفت منابع مادی و معنوی آن می شد ، سیاست ها و تدابیر غلط بومی نیز سهم و نقش به سزایی در عدم استفاده کامل از ظرفیت ارس برای توسعه استان ایفا می نمود.
 
 
از جمله مسائل مدیریتی و تدابیر بومی ، دخیل نمودن بازی های سیاسی در مدیریت منطقه آزاد بود. این ظرفیت فوق العاده و استراتژیک استان تبدیل به حیات خلوت فعالین ستاد های انتخاباتی شده بود.
 
ارس شکوفا می شود
 
اما با آمدن محسن عرب باغی ، این نگاه سیاسی از منطقه آزاد رخت بر بست. چه اینکه او خود بارها اذعان کرده بود که ارس جای سیاست بازی نیست . ظرفیتی برای ارتقای وزن صادراتی استان و کشور است.
 
او برای اثبات چنین شعاری صادقانه عمل کرد . هم سرمست و راستگوی اصلاح طلب را میدان داد  ،هم  سیفی و خوش پیمان اصولگرا را.
 
برای عرب باغی متاع سیاسی افراد مهم نبود. آنچه برای او مهم می نمود کارآیی  و نتیجه بخشی اعمال منابع انسانی بود.
 
او در مدت چهار ساله حضور خود علاوه بر تثبیت شرایط کلی و رساندن سطح چالش ها و بحران های ارس به سطح قابل کنترل و رو به بهبود ، توانست بسترهای فراوانی را برای جذب سرمایه گذاری های خارجی آنهم با اولویت صادرات از ارس فراهم نماید. همین تلاشها بود که استان آذربایجان شرقی را با جذب 5 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور مطرح نمود.
 
منطقه آزاد ارس امروز در مسیر ارتقا افتاده است. نمونه بارز پیشرو بودن آن افتتاح نسل چهارم دانشگاه های جهان در ارس بود که با حضور رییس دانشگاه تهران انجام شد.
 
بنابراین می توان امید داشت با تداوم حضور عرب باغی در منطقه آزاد مسیر پیشرفت راحت تر و بهتر پیموده خواهد شد.
 
مساله ای که حتی مورد حمایت معاون اول رییس جمهور ، دکتر جهانگیری واقع شد و اکبر ترکان را بر آن داشت تا حضور ایشان را در منطقه آزاد سه سال دیگر نیز تمدید نماید.
 
نویسنده؛محمد کاظم پور
برچسب ها: منطقه آزاد ارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار