استاندار آذربایجان‌ شرقی:
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: سال گذشته از نظر میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی رتبه دوم کشور را داشتیم و امسال تلاش می‌کنیم رتبه نخست کشور را کسب کنیم.
کد خبر: ۴۷۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲ 10 August 2017
به گزارش تابناک تبریز، اسماعیل جبارزاده در آیین افتتاح مرکز تجاری اطلس تبریز‌ اظهار کرد: موقعیت خاص جغرافیایی آذربایجان‌شرقی طلب می‌کند که اغلب کالاهای صادراتی به اروپا از بازارها، شریان‌ها و بزرگراه‌های این استان عبور کند و بر این اساس باید مراکز خدماتی و تجاری استان، حلقه وصلی بین اقتصاد کشورمان با کشورهای همسایه باشد.

وی با بیان اینکه تجار، بازرگانان و سرمایه‌گذاران استان، توان و همت کافی برای تحقق این مهم را دارند، افزود: امروز آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های سرمایه‌پذیر ایران است، به‌نحوی‌که سال گذشته از نظر میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی رتبه دوم کشور را داشتیم و امسال تلاش می‌کنیم رتبه نخست کشور را کسب کنیم.

جبارزاده با تأکید بر اینکه از یکایک کسانی که بخواهند در هر نقطه‌ای از استان سرمایه‌گذاری کنند حمایت می‌کنیم، گفت: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران، تمامی مقدمات سرمایه‌گذاری توسط معاونت امور اقتصادی استانداری و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان انجام می‌شود تا سرمایه‌گذاران گرفتار بروکراسی اداری نشوند.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در این استان برای هیچ سرمایه‌گذار داخلی و خارجی مشکلی وجود ندارد، بلکه ما یک‌ گام جلوتر از آن‌ها برای رفع مشکلات تلاش می‌کنیم تا سرمایه‌گذاران بتوانند در جهت تحقق اهداف و نیت‌های خود در استان فعالیت کنند.

وی با اشاره به وجود مراکز مختلف تجاری و بازار تاریخی سرپوشیده در تبریز، گفت: با ایجاد مراکز جدید و مدرن تجاری، نقش بازار تاریخی تبریز کم‌رنگ نخواهد شد و هریک از این مراکز جایگاه خود را دارند و رقیب یکدیگر نیستند.

اگر تعدادی از هم‌وطنان ما علاقه‌مند باشند جهت خرید به کشورهای همسایه سفر کنند پیشنهاد می‌کنیم به تبریز سفر کنند و خواهند دید که نیازی نیست به کشورهای خارجی بروند.

جبارزاده با بیان اینکه توسعه مراکز تجاری جدید در کنار بازسازی بازار قدیم تبریز در حال انجام است، خاطرنشان کرد: ما به دنبال رونق فعالیت همه اصناف و کسبه هستیم و در 2 سال گذشته توسط خود آن‌ها اعلام شد که رکود را احساس نکردند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اشتغال یک هزار و 100 نفر در مجتمع تجاری اطلس تبریز، افزود: مدیریت استان درصدد رونق بخشی به اقتصاد در قالب بخش خدمات و تجارت است و در کنار بخش‌های صنعتی و کشاورزی حمایت ویژه از خدمات و تجارت جزو برنامه‌های اصلی مدیریت استان است.

مرکز تجارت اطلس در 18 طبقه سازه‌ای، با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ولیعصر (عج) تبریز احداث شده است و شامل 44828 مترمربع انواع فضاهای تجاری، خدماتی، اداری و تفریحی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :