مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌شرقی:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌شرقی گفت: یک‌هزار و 500 فقره انشعاب در استان میزان مصرف آب‌ آنها در وضعیت بحرانی و بیش از حد آب است در صورت عدم تجدید نظر در مصرف آب توسط مشترکان پرمصرف، اقدام به قطع آب مصرفی آنان خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 11 August 2017
 علیرضا ایمانلو عصر امروز در نشست بررسی وضعیت آب در شهرستان بناب و استان آذربایجان‌شرقی از آغاز عملیات اجرایی طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک ولیعصر(عج) بناب خبرداد و اظهار داشت: استاندارد سرانه مصرف آب در دنیا 110 لیتر است که این رقم در کشور 150 لیتر و در استان ما 190 لیتر است.

وی با بیان اینکه از یک‌میلیون و 203 هزار فقره انشعاب آب در 60 شهر استان، 18 درصد این انشعابات بالای استاندارد مصرف می‌کنند،گفت: یک‌هزار و 500 فقره انشعاب در استان میزان مصرفی آب‌ در وضعیت بحرانی و بیش از حد مصرف است که در صورت عدم تجدید نظر در مصرف آب توسط مشترکان پرمصرف، اقدام به قطع آب مصرفی آنان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آهنگ مصرف آب در کشور مناسب نیست؛ تأکید کرد: جا دارد فرهنگ‌سازی لازم در این بخش صورت گیرد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی، مصرف سرانه آب در استان برای هر نفر در شبانه روز را 190 لیتر دانست و گفت: میانگین استاندارد مصرف سرانه 150 لیتر بوده و آذربایجانی‌ها 50 لیتر در شبانه‌روز بیشتر مصرف می‌کنند.

وی اضافه کرد: برای اینکه مشکلی برای تامین آب آشامیدنی مردم تبریز به وجود نیاید، باید متوسط سرانه مصرف آب به 150 لیتر در شبانه‌روز و مطابق الگوی طرح شده، برسد.

ایمانلو در ادامه به صرفه‌جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف تاکید کرد و از شهروندان درخواست کرد توصیه‌های شرکت آب و فاضلاب استان را جدی بگیرند تا در خصوص آب مصرفی دچار مشکل نشوند.

وی به همشهریان در خصوص عدم اسراف آب شرب بهداشتی و صرفه‌جویی در خصوص این مایه حیات گفت: آب ارزشمندترین عطیه الهی، مهم‌ترین عامل تداوم حیات موجودات زنده و رکن اصلی توسعه پایدار است.

ایمانلو اضافه کرد: فقدان یا کمبود این مایع حیات‌بخش موجب اختلال در زندگی شهروندان و بروز نابسامانی‌های فراوان می‌شود.

ایمانلو با اشاره به اینکه کیفیت آب شرب بناب مطلوب است؛ گفت: به یقین می‌گویم که کیفیت آب بناب از آب مرکز استان آذربایجان‌شرقی نیز بالاتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: از ظرفیت بسیج و سایر مجموعه‌ها برای آموزش استفاده صحیح از منابع آبی بهره می‌بریم در عین حال از مسؤولان رسانه ملی می‌خواهیم با در نظر گرفتن جدیت بحران آب در شرایط فعلی، از طرق مختلف با پخش اطلاعیه‌های متعدد مردم را به استفاده بهینه آب و صرفه‌جویی در استفاده از آن دعوت کنند.

ایمانلو بر ضرورت مساعدت مسؤولان رسانه ملی در این زمینه تأکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار