آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌‌های نماز جمعه تهران:
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به نقل قولی از شهید رجایی گفت: ایشان همیشه ابراز نگرانی می‌کرد و می‌گفت که مبادا ۱۱ میلیون نفری که به من رای دادند، روز قیامت مرا مواخذه کنند.
کد خبر: ۴۷۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ 11 August 2017
 آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب نمازجمعه این هفته تهران در سخنانی ضمن دعوت خودش و نمازگزاران به تقوای الهی در سخنانی، اظهار داشت: در روایات آمده است که خداوند با بندگان تا سن 40 سالگی با یک سادگی و چشم‌پوشی رفتار می‌کند و از او به راحتی می‌گذرد ولی بعد از اینکه به سن 40 سالگی رسید خداوند به دو فرشته مامور او می گوید که از حالا به بعد با شدت و سختگیری با این آدم رفتار کنید.

وی ادامه داد: گناهانی که انسان انجام می‌دهد یک نوع نیست بعضی گناهان است که بسیار بزرگ است و انسان باید خود را برای آتش جهنم آماده کند اما بعضی گناهان اینگونه نیست. امیرالمومنین می فرمایند خداوند برخی نکات را در برخی دیگر پنهان کرده است به طور مثال غضبش  را در گناهان مخفی کرده است بنابراین باید توجه کرد که انسان نمی داند در کدام گناهی انجام می‌دهد غضب خدا پنهان شده است.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: سپس می‌فرماید ولی خدا را در میان مردم پنهان کرده است آن کسی که غضب او به غضب خداست و خوشحالی‌اش خوشحالی خدا، بنابراین  هیچ یک از بندگان خدا را نباید آزرده‌خاطر کنیم که شاید همین فرد ولی خدا باشد. خداوند اجابت را هم در دعایش پنهان کرده است بنابرین فرمودند که در هر دعایی حضور قلب داشته باشید

خطیب نمازجمعه تهران با نقل خاطره‌ای از شهید رجایی درباره اهتمام به احتمال مؤاخذه از سوی مردم در روز قیامت به خاطر رأیی که به او داده‌اند، گفت: شهید رجایی نگران بود و می‌گفت که 11 میلیون مردمی که به من رای داده‌اند مبادا روز قیامت مرا مواخذه کنند، گاهی امام زمان(عج) ممکن است دامان ما را بگیرد و در روز قیامت مؤاخذه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار