دیدار صمیمی دکتر جبارزاده با مادر بزرگوار دو شهید؛
استاندار آذربایجان شرقی عصر امروز در منزل شهیدان مرتضی و اصغر قصاب عبدالهی در تبریز حضور یافت و در فضایی صمیمانه با مادر و برادران این دو شهید بزرگوار دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۴۷۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ 12 August 2017
دکتر اسماعیل جبارزاده در این دیدار با تجلیل از مقام بلند شهیدان قصاب عبدالهی، خطاب به مادر این شهیدان گفت: افتخار کنید که چنین فرزندانی در دامن خود تربیت کرده و تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اید.

وی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری شهید اصغر قصاب عبدالهی، گفت: شجاعت، شهامت و ادب این شهید عزیز در جبهه‌های جنگ زبانزد بود و او در هر زمینه‌ای نقش پیشرو داشت.

استاندار آذربایجان شرقی با ذکر خاطراتی از عملیات بدر و شب شهادت شهید اصغر قصاب عبدالهی، گفت: این شهید عزیز در شب عملیات بدر، شجاعت زیادی از خود نشان داد و با عزت و افتخار به آرزوی خود رسید.

وی با بیان اینکه شهید اصغر قصاب عبدالهی از شجاع‌ترین فرماندهان لشکر عاشورا بود، افزود: گردان امام حسین(ع) که فرماندهی آن را این شهید برعهده داشت همیشه خط‌شکن بود و شهید آقامهدی باکری همیشه سخت‌ترین مأموریت‌ها را به این گردان واگذار می‌کرد.

دکتر جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهیدان همواره زنده و ناظر اعمال ما هستند، گفت: خانواده‌های معظم شهدا، امید ملت ایران هستند و ما بوی شهیدان را از پدران و مادران آنها استشمام می‌کنیم.

وی افزود: مادران شهدا، مادران همه ما هستند و مطمئناً اولین کسانی که مشمول شفاعت شهدا خواهند شد همین مادران هستند.

مادر شهیدان قصاب عبدالهی هم با ذکر خاطراتی از فرزندان شهیدش، گفت: من از همه فرزندانم راضی هستم و اگر بارها زمان به عقب برگردد بازهم فرزندانم را در راه اسلام و انقلاب قربانی می‌دهم.

گفتنی است شهید مرتضی قصاب عبدالهی در 8 مهر 1362 در سن 18 سالگی و در حالی که تنها چهار ماه از حضورش در جبهه‌های جنگ می‌گذشت به شهادت رسید.

شهید «اصغر قصاب عبداللهی» فرمانده گردان امام حسین(ع) لشکر عاشورا نیز در سن 24 سالگی حین عملیات بدر در 25 اسفند 1363 بر اثر اصابت گلوله مستقیم به شهادت رسید و پیکر مطهرش بعد از 10 سال توسط گروه تفحص جستجوگران نور پیدا شد و در کنار برادر شهیدش در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار