مدیر دفتر استاندار ذربایجان شرقی :
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در استان آذربایجان‌شرقی از ابلاغ نخستین بودجه سال 96 دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: آب دریاچه ارومیه کم خواهد شد ولی خشک نخواهد شد.
کد خبر: ۴۷۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 12 August 2017
به گزارش تابناک تبریز، خلیل ساعی با اشاره به کاهش سطح آب دریاچه ارومیه اظهار کرد: تراز کنونی دریاچه ارومیه برابر با 1270.50 است، این در حالی است که سال گذشته تراز 1270.77  تجربه کردیم و فعلاً نسبت به سال گذشته  27 سانتی‌متر کاهش ارتفاع را داریم و حجمی برابر با 1.47 میلیارد متر مکعب را داریم بنا بر تجارب گذشته در چند دهه اخیر کاهش آب دریاچه در فصل تابستان به دلیل گرمای بیش از حد، امری طبیعی است و ما تا آخر سال آبی یعنی شهریور ماه شاهد کاهش تراز دریاچه خواهیم بود، به یاد داشته باشیم که آب دریاچه ارومیه کم می‌شود ولی خشک نمی‌شود.

دبیر شورای فرهنگی اجتماعی دریاچه ارومیه در استان ضمن تقدیر و تشکر از منتقدان عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: ما نقد و ارزیابی از سر دلسوزی را ارج می‌نهیم و این پاداشی است از طرف مردم که باید ارزش آن را دانست.

وی تاکید کرد: خوشحالیم از اینکه توانستیم وظیفه خود را در اجتماعی کردن این موضوع که چند سال پیش یک موضوع  امنیتی شمرده می‌شد، به نحو احسن انجام دهیم.

ساعی افزود:هر چند در سال‌های اخیر کم‌ترین بودجه به بخش فرهنگی داده شد ولی با تلاش دستگاه‌های اجرایی و برابر با سیاست‌های کلی ستاد احیاء توانستیم بیشترین و تاثیرگذارترین اقدامات را انجام دهیم که از آن جمله می‌توان به برگزاری همایش‌ها و کارهای فرهنگی اجتماعی و شروع اجرای طرح نظرسنجی از روستاییان ذی‌نفع اشاره کرد.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید اطلاع‌رسانی در خصوص عملیات اجرایی را به نحو احسن در شهرستان‌ها انجام دهند تا مردم از این تلاش‌ها مطلع شوند. خداوند متعال را شاکریم که ظرف چند سال اخیر شروع به کار ستاد احیای دریاچه ارومیه، امروز شاهد اظهارنظر بسیار آزاد در بین مردم، مسؤولان و  فضاهای اجتماعی و مجازی هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار