مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: امسال با بهره برداری از طرح های درحال احداث 2 هزار نفر به 12 هزار و 500 نفر شاغل منطقه اضافه می شود.
کد خبر: ۴۷۶۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 12 August 2017
به گزارش تابناک تبریز، محسن خادم عرب باغی اظهارکرد: برنامه ها و راهبردهای اساسی تدوین شده برای مناطق آزاد از جمله توجه به تولید و خودکفایی و خوداتکایی و توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی و اشتغال است.
وی از صادرات 40 میلیون دلاری محصولات کشاورزی گلخانه ای تولیدی در منطقه آزاد ارس در چهار ماه نخست امسال خبر داد و افزود: این منطقه در چهار ماه نخست امسال صادرکننده نمونه مناطق آزاد ایران شد.
خادم عرب باغی با بیان اینکه در بخش های کشاورزی و صنعتی ارس سرمایه گذاری های خوبی انجام شده است، بر ایجاد و تکمیل زنجیزه تولید تا صادرات در بخش های مختلف صنعی و کشاورزی تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه سردخانه 1700 تنی که در جریان سفر مشاور رییس جمهور به بهره برداری رسید، گفت: در بخش کشاورزی برنامه ریزی های لازم برای اجرای صحیح مراحل کاشت، داشت و برداشت و همچنین نگهداری محصولات بعد از برداشت صورت گرفته است.
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس از صادرات سازه های گلخانه ای تولید شده در این منطقه خبر داد و گفت: تکمیل زنجیره تولید تا صادرات محصولات تولیدی از رویکردهای اساسی منطقه است .
خادم عرب باغی با بیان اینکه 250 هکتار اراضی گلخانه ای در ارس زیر کشت رفته و در حال آماده سازی برای تولید و صادرات به بازار 450 میلیون نفری کشورهای cis ( مشترک المنافع ) است، از صادرات روزانه 15 تا 20 کانتینر محصولات گلخانه ای از این منطقه خبر داد.
وی گفت: علاوه بر اینکه ارس بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران مطرح است، به قطب تولید محصولات کشاورزی در بین این مناطق نیز تبدیل شده است.
منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار وسعت شامل بخش هایی از 2 شهرستان جلفا و خداآفرین در شمالغرب ایران است که در نقطه صفر مرزی و در مجاورت با کشور ارمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :