سفیر انگلیس با بیان اینکه امروز زمانی است که باید درگیر روابط خارجی شده و آن را توسعه دهیم، گفت: تبریز با تاریخچه بلند مدت برای انگلستان دارای اهمیت بوده و امیدواریم بتوانیم روابط اقتصادی خوبی بین 2 منطقه را ایجاد کنیم.
کد خبر: ۴۷۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 12 August 2017
نیکلاس هاپتون پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از وقتی به تبریز آمدیم شاهد میهمان‌نوازی خوبی بودیم که از این مسئله تشکر می‌کنیم، اظهار داشت: این اولین سفر ما بوده و امیدواریم آخرین سفرمان نباشد و از همکاری‌های انجام شده در استان قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از برخی اماکن تاریخی تبریز بازدید کردیم که بسیار عالی بود، گفت: تبریز با تاریخچه بلندمدت برای انگلستان دارای اهمیت بوده و امیدواریم بتوانیم روابط اقتصادی خوبی بین 2 منطقه ایجاد کنیم.

سفیر انگلیس خاطرنشان کرد: امروز زمانی است که باید درگیر روابط خارجی شده و آن را توسعه بدهیم.

وی با بیان اینکه این افتخار را داشتم که در مراسم تحلیف آقای روحانی شرکت کنم و در مراسم تنفیذ هم حضور داشتم، شما به سیاست رهبر کبیر انقلاب ایران اشاره کردید که در مورد توسعه روابط با کشورهای خارجی بود که استقبال می‌کنیم، ادامه داد:  همانطور که اشاره شد انگلستان روابط دیرینه‌ای با ایران داشته البته، پستی و بلندی‌هایی هم بوده که ما می‌خواهیم بیشتر به جنبه‌های مثبت این روابط نگاه کنیم.

تعهد دولت انگلیس به برجام، این می‌تواند زمینه خوبی برای توسعه روابط باشد

هاپتون با بیان اینکه ملت ما همدیگر را می‌شناسند و این می‌تواند پایه خوبی برای توسعه روابط باشد، اضافه کرد: همچنین در زمینه تعهد دولت انگلیس به برجام،  این می‌تواند زمینه خوبی برای توسعه روابط باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما با تمام شرکای خودمان همکاری می‌کنیم تا مطمئن شویم  که برجام موفق می‌شود، در حال حاضر بهتر است در مورد مسائل اقتصادی صحبت کنیم.

سفیر انگلیس با بیان اینکه انگلستان یکی از پیشگامان ICT در جهان است و این می‌تواند یکی از محورهای توسعه روابط بین 2 کشور باشد، افزود: در این مرحله که ایران می‌خواهد  با کشورهای دیگر توسعه روابط اقتصادی داشته باشد، تبریز کار خود را به خوبی انجام داده است.

وی بیان کرد: در مورد رابطه بین 2 کشور در خصوص ویزا و مسائل بانکی، موانعی هست که امیدواریم در ماه‌های آینده بر این مشکلات فائق آییم.

هاپتون تاکید کرد: در آینده شاهد فعالیت‌های زیادی برای گسترش روابط از طرف ما صورت خواهد گرفت که  اگر نظر شما مطلوب باشد یک هیات اقتصادی از انگلیس برای دیدار از استان دعوت کنیم و به این صورت روابط پیشرفت می‌کند و مطمئناً یک هیات اقتصادی را به استان آذربایجان‌شرقی اعزام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در خصوص روابط آینده، بحث اعتمادسازی بین‌المللی یکی از پایه‌های اصلی روابط بوده و در مورد روابط خودمان نیز اعتمادسازی نقش مهمی را ایفا می‌کند و گام‌های کوتاه ما را به مقاصد دور می‌رساند.

سفیر انگلیس بیان کرد: به عنوان سفیر تلاش می‌کنم روابط را توسعه دهم و در مورد شراکتی که ایجاد خواهیم کرد، تشکر می‌کنیم.

وی تاکید کرد: تبریز با داشتن تاریخچه بلند می‌تواند پایه خوبی برای ایجاد رابطه باشد و امیدواریم تبریز بتواند گردشگران انگلیسی را جذب کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار